mandag den 29. september 2008

Fri tid

Den næste uge er fri for arbejde udenfor hjemmet.
I dag har jeg rånydt sensommersolen og knoklet i haven.
  • tømt krukker, og fyldt nogen af dem igen
  • vinterparkeret liggestolene
  • sat tulipanløg
  • samlet kastanjer
  • indsamlet morgenfruefrø
  • fotograferet en skøn frø
  • plukket favnefulde af skønne buketter
  • spist frokost i solen
  • leget gemmeleg med hundebassen
  • kørt haveaffald på genbrugsstationen
  • læst avis og drukket kaffe i solen
  • leget fotomodel sammen med min solsikke der ivrigt forsøger at få havudsigt:)

Nu er kroppen værkbruden og hænder ru som en havnearbejders.

Aftenen er helliget forberedelser til mine nye "sydamer" som starter onsdag.

Om lidt lokker sofaen til hækling af dutter til mit nye efterårstørklæde, varm kaffe i kruset og hundetøsen til at lune fusserne.

2 kommentarer:

  1. Sikke dog en energi ;-) og flotte solsikker, ha' nogle gode fridage :-)

    SvarSlet
  2. Uh ha, bare det var mig, som var nået så langt i haven...jeg synes regnen stopper mig (eller strikketøjet) ;O)

    SvarSlet