tirsdag den 29. juni 2010

Terapeutisk aktivitet med stor nytteværdi


Feriepigerne daffede rundt og pakkede håndværkermadpakker til
en lang varm sommerudflugt til Djurs Sommerland.
Kæresten drog på job.
Kasper sov sin salige teenageskønhedssøvn, efter at han meget overbevisende fik meddelt pigerne, at sommerudflugt alligevel ikke lige var på hans program i dag:)
Efter hundeluftetur og morgenmad på terrassen skete der pludselig forunderlige ting i mit køkken.
NOGEN halede ALT ud af skabe og skuffer.
Vaskede hylde op og hylde ned.
Sorterede med meget hård hånd ud i husgerådet.
Stablede det der fandt nåde i fine og snorlige rækker på hylderne.
SÅDAN
Det kan godt være der er fyldt op med uro og kaos inde i mit lille hoved,
men mine køkkenskabe,
de er sgu´tjekkede med styr på tingene ;)



Den hede eftermiddag blev nydt i gårdhavens skygge.
Endnu et par krukker blev fyldt op med sommerblomster.
Små pistne persilletotter blev plantet ud, mens jeg drømmer om saftiggrøn persillehæk som den min far kan præstere.
Det bliver nok kun ved drømmene, af en eller anden årsag er min have bare slet ikke persillehave.
Nu regner det den lifligste sommerregn, duftene er berusende.
Jeg har taget sofa og hækletøj på.
Et kig ned på mine havesorte fødder kunne vist indikere et godnatbad:)

6 kommentarer:

  1. Må Nethe og jeg komme forbi en tur, inden jeg rejser hjem? Og hvornår ville passe dig bedst?

    SvarSlet
  2. Hej Hanne
    Det giver ro i hovedet, når køkkenskabene er i orden:-)
    Rigtig god onsdag til dig.

    SvarSlet
  3. Åh, det er så skønt at få det gjort - man har det sgu godt bagefter :)
    Mon du har modtaget en lille kuvert? Ellers skulle du i hvert fald gerne snart gøre det :)

    SvarSlet
  4. Håndens terapi kan ikke overvurderes, vel ? Ses vi på Helgenæs ?

    SvarSlet
  5. Hvis det er køkkenskabe der skal til for at få ro på derinde bagved, jamen så tager du bare mine her i weekenden når i kommer herover ;-) jeg ka godt levere et par stykker som medicin :-)
    Glæder os til at se jer ;-)

    SvarSlet
  6. Det vil glæde mig Sifka. Jeg har sendt dig en mail.

    Tak Laila. Onsdagen skal være tekstil :)

    Jeg har modtaget den meget smukke broche i dag Jeanette. Tusind tak, der er post på vej i din retning.

    Det kan den nemlig ikke Hanne. I dag er der ordineret tekstil-terapi. Selvfølgelig kommer jeg til Helgenæs, der er jo helt sikkert en loppe eller to der står og venter på mig ;)

    Njaa Kristine man skal jo passe på med overmedicinering :)

    SvarSlet