søndag den 22. september 2013

Gamle ben med ormehuller








Om 14 dage skal jeg have en stand på Finderskeepers på Godsbanen i Aarhus.
Mit tema er træ, skind og streger.
Jeg har boltret mig sammen med farmand i træværkstedet.
Vi har lavet ting ud af gamle bordben og andet genbrugstræ.
Jeg elsker når jeg kan bearbejde noget gammelt og få noget nyt, fint og funktionelt ud af det.
Jeg kan godt li´at det kan ses at materialet har haft et andet liv.
Min far ville smide et bordben væk fordi der var ormehuller i det,
og jeg måtte bruge lidt tid på at argumentere for at det var en form for patina,
som i mine øjne ville gøre lysestagen meget finere. 
Han synes jeg var tosset, men jeg fik min vilje,
også med at stagerne skulle være en lille smule skæve ;)



4 kommentarer:

  1. Sådan er det også her...min bedre halvdel synes gså nogen gange jeg er tosset med det der med at tingene godt må være en smule skæve...men jo kun når det er "med vilje" hvis det er sjusk ser det ikke så pænt ud...fede stager og nøglehusene er da pragtfulde...

    SvarSlet
  2. De er, undskyld mig, saftsusme, også super lækre de lysestager. Kh. Stine

    SvarSlet
  3. Sikke mange smukke ting, I har fået ud af bordbenene. Jeg er helt vild med træ, og jeres har den der varme glød, som er så lækker

    SvarSlet
  4. De er super flotte og hva med farmand måtte han " bøje sig i (træ)støvet" tilsidst og indrømme eller er han "en træmand" smil
    Kh Helle

    SvarSlet