lørdag den 28. november 2009

Julekassen er gravet frem

En god lang nats søvn der sneg sig en god bid ind i lørdagen gjorde mig godt.
Efter lidt husmoderlighed blev det tid til at dykke ned i julekassen.
Glædelige gensyn og skønne overraskelser over noget jeg helt havde glemt.
Der er blevet ryddet op med hård hånd, og smidt ud.
Der var ting som jeg kunne konstatere har ligget i kassen i mange år, uden at få lov at komme frem i lyset.
Nu ligger de overlevende klenodier klar til at blive fordelt rundt i hulen, så julestemningen kan blive luftet.
Kalenderlysstagen er en finurlighed fra en genbrugsbutik.
Ifølge inskriptionen i bunden en ældre sag, der har taget sin tørn som julepynt.
Trods højlydte protester fra Kasper, der vil have ophængt adventskrans med hvide lys og røde bånd, har jeg i år bestemt, at det er mor der bestemmer, så kransen bliver serveret på et sølvfad.

4 kommentarer:

  1. Den er meget fin din adventskrans.
    Min kommer ogsaa til at staa paa bordet.
    God sondag til dig og dine:)

    SvarSlet
  2. Min adventskrans kommer først frem i overmorgen. Og dit kalenderlys er da lige til at blive i godt humør af :-)

    SvarSlet
  3. Du har rigtig haft gang i julesyslerne, der slap jeg lidt lettere om ved adventskransen da den blev fædigkøbt i år. Der er lige en lille detalje jeg ikke helt forstår, det skilt med Mormor på, hvis det er mor så er hun altså født i 1935 ;-) Jeg skal ha lavet kalendelysdekoration idag. I aftes fik jeg syet de fineste Nissesokker til ungerne som de skal ha små overraskelser i de næste 24 dage. :-)
    Ka i nu ha en go uge til vi ses.

    SvarSlet
  4. Jeg kan rigtig godt li' din lidt anderledes adventskrans :)

    SvarSlet