søndag den 9. september 2012

Himmelsk duftende skov, strand og svin










Sidst på eftermiddagen blev stegesoen fyldt med glad gris og sprøde rødder.
Låget på og ind i ovnen med herlighederne.
Smukkehunden og jeg satte det ene ben foran det andet ud i den dejligste sensommersøndag.
Snusede og sukkede over finhed både tæt på og lidt på afstand.
Luften var septembersprød og duftene knivskarpe.
Et par timer senere var vi trætte og vendte snuderne hjem af.
Lige i tide til at dække bord 
og løfte låget af stegesoen.
Jeg kan afsløre at
grisebasse i selskab med rødder og rosmarin
både dufter og smager vidunderligt.

4 kommentarer:

  1. Nu har jeg været lidt rundt og kigge på din blog...mmmm - det ser jo spændende ud :D jeg er vild med dit arbejdsrum...

    SvarSlet
  2. Uhmm - fik det med vildsvin i går :0))

    SvarSlet
  3. Uhm! DET ser lækkert ud. Tak for idéen, jeg har dog ingen so, men har hørt meget godt om dem.

    SvarSlet
  4. Man kan næsten dufte maden gennem skærmen.
    Sikke en sensommer vi har haft, - skønne dage med rigtigt septembervejr. Mon det er slut nu?

    SvarSlet