søndag den 20. januar 2013

Streger på en lørdag


Mens lørdagens morgenmad fordøjes og kaffen sippes
leger jeg med tusser.
Den ene streg tager den anden
og langsomt fyldes papiret med bobler.


Mens eftermiddagskaffen sippes
leger jeg atter med streger.
Papiret bliver for småt.
der må klippes og flyttes over på et større ark
for at kunne stramme op og fange boblerne ind.



Endnu en udvidelse med en strimmel neonorange papir
for at få balance i tegningen.
Der spredes en håndfuld orange pletter ud over det sort/hvide motiv.



Beslutter at tegningen er færdig.
Smækker lågene på tusserne
og sætter det færdige motiv i en ramme.
Her får det lov at blive foreløbig.
Men man kan aldrig vide om jeg en dag piller det ud og tegner videre.

Der er flere der har efterlyst oplysninger om 
hvilke tusser og hvilken papirkvalitet jeg anvender til mine tegninger.
Tusserne er en bred palet af:
Sakura Micron
Shachihata Artline
Mitsubishi Unipin fine line
Faber-Castell
Penol 
og Stabilo
Jeg køber tusserne hs Archi-tegn.
Papiret er:
 Skitseblokke fra Tiger og Archi-tegn
og tykt kopipapir.

8 kommentarer:

  1. fedt ser det ud, tegner også som en sindsyg for tiden :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det lækkert! Sikke en tålmodighed og kreativitet

    SvarSlet
  3. Det ser vildt fedt ud.

    SvarSlet
  4. MEGA fedt! Du laver de flotteste streger. TAK, fordi du deler dem med os andre.
    Kh. Anette

    SvarSlet
  5. De er så skønne, dine streger :)

    SvarSlet
  6. Hvor ser det fedt ud.
    Er helt vild med det orange twist

    SvarSlet
  7. Ret lækkert og tak for link. Mangler lidt opfyldning af netop tegneredskaber.

    SvarSlet
  8. Fantastic work, love it. Really wonderfyl
    lovely greet
    Marja

    SvarSlet