mandag den 2. marts 2009

Eksperimenterende teater og eksperimenter med armbånd

Det er slet ikke fordi der mangler store og om sig gribende projekter. Jeg kan bare ikke få sparket hul på dem. Energien og tiden er i underskud. Jeg står og kigger lidt på listerne og så griber jeg fat i hæklenålen og bomuldsgarn i sarte farver og laver armbånd.
Armbånd til Julie-pigen.
Hun spiller teater på Gellerupscenen i disse uger. En fantastisk forestilling "My face" som er blevet til i et samarbejde mellem 70 unge musikere, dansere, skuespillere, sangere og "billedkunstnere. De har arbejdet med stykket siden sept.2008. En spændende, udfordrende og benhård indsats, som har krævet sved og tårer.
Efter at have stået på sidelinien og fulgt denne proces, er det en fornøjelse at se den færdige forestilling. Det er så fedt at mærke den fordybelse og de overbevisende udtryksmåder der er valgt. Det er et eksperimenterende og hjertegribende billede af unges identitetsdannelse med udgangspunkt i Narcissos-myten.
Lidt har symaskinen snurret, jeg har eksperimenteret med disse armbånd. Lærredsstof stabiliseret med kraftig vliseline.
Jeg har fundet slangeskind og læderrester som måske kan bruges til flere armbånd i samme stil.
Selvom det startede som en oversprings-handling er resultatet da vist værd at arbejde videre med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar