onsdag den 25. marts 2009

Flere frejdige forårs-tøsekjoler

Gamle duge, sengelinned og sommehusgardiner har i disse dage fået nyt liv i mit værksted.
Der er suppleret med nye tekstiler i matchende farver.
Lette og luftige sommerkjoler der kalder på brune ben og små sandaler myldre frem, foreløbig er disse 3 syet, men flere ligger og venter i stumper og stykker.
Det er vidunderligt når først inspirationen kommer væltende. I weekenden havde jeg kursus for en flok småbørnsmødre der skulle lære at sy børnetøj.
De var virkelig seje, nogen af dem havde aldrig, som i ALDRIG, før syet på symaskine, men denne lille detalje til trods, drog de alle hjem med de sejeste modeller fikse og færdige lige til at vælte de dejlige unger ned i.
Pudsigt nok er det ofte sådan skruet sammen at når jeg underviser bliver jeg selv så inspireret af at følge mine kursisters proces, at jeg slet ikke kan vente med at komme igang med alle de ideer der er myldret frem undervejs.
Jeg elsker at undervise, samspillet med kursisterne er fantastisk berigende, det er så fedt når det lykkes at smitte andre med glæden ved at skabe noget, når kursisterne begejstres lige så meget over processen som over produktet.

4 kommentarer:

  1. Tak for din kommentar på min blog.
    Japan/Kina pige stoffet kommer til lageret igen i morgen....så torsdag i næste uge er det i Århus butikken igen.
    Og på nettet fra week enden håber jeg.

    Karen

    SvarSlet
  2. Hold da op, du har nok fået fingre i et sæt Georg jensen sengetøj. Heldige dig - og heldig piger :-)

    SvarSlet
  3. Tusind tak for leveringsoplysningerne Karen, så holder jeg mig til når "pigerne" atter er på hylderne.
    Hanne jeg har Georg Jensen sengetøj i misundelsesværdige bunker. Arvegods efter min svigermor, der er både til at sove i og til at klippe i:)))

    SvarSlet
  4. Jeg gad godt at have en lille pige og så købe sådan en smuk sommerkjole :-) De er fantastisk flotte.

    SvarSlet