mandag den 16. marts 2009

Fine skatte

Alle disse herligheder blev hjembragt fra venindeturen til Håndarbejdsmessen i Vissenbjerg. En meget velbesøgt messe med meget stort udvalg af materialer. Der var både fæle raiteter og ohhh-skønne jeg må eje-ting til salg i de tætpakkede og meget varme haller. En million milliard håndarbejdsglade kvinder og ganske få transvedende mænd. I det nærliggende spejderhus var der en lille udstilling med nogle af Charlotte Buch´s smukke filtede ting.

Markal Paintsticks har meget længe stået på min ønskeliste. Et helt fantastisk oliefarvekridt som kan bruges på stof. Med en stk-pris på mellem 40-80 kr blev der nøje udvalgt hvilke farver jeg skulle hjembringe. Nøj hvor jeg glæder mig til at prøve alle mulighederne af. Første prøveklud ligger allerede til 48 timers tørring, før der kan arbejdes videre med hånd- og maskinbroderi.

Tyk tyk og helt vidunderligt i farvespillet er mit nye garn Soul wool håndspundet og håndfarvet merinould. Min effektkurv til filtearbejder blev lige suppleret med nogle fantastiske grønne, lilla og turkise farver på de fede lammelokker.
Stedmoder hedder denne håndfarvede merinould fra Garngalleriet man kan næsten dufte stedmoderblomster når man kigger på de smukke farveforløb. Ulden skal nunofiltes på chiffon til florlette sommertørklæder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar