lørdag den 26. december 2009

Salig fred

Ahhh hvor er livet dog skønt...





Trods snotnæse og feber nyder jeg julefreden.
Det er vist først nu jeg er ved at være gearet så meget ned i tempo, at det er gået op for mig, at jeg har fri til at gøre lige præcist alt det ingenting jeg kan finde på.
Ingen deadlines, ingen juleforberedelser, ingen tikkende opgaver i ordrebogen, bare fri tid til at gøre lige det jeg har allermest lyst til, så som at:
Pudse arvesølvet
Rydde op i alle mine mønstre, der nu er linet op i snorlige systemer
Tåge rundt langs stranden sammen med Luka og alle de andre hunde og hundemennesker der havde fundet derned
Fede den på sofaen med nye bøger og dameblade
Tæve resten af familien i kortspil
Guffe i mig af vanillekranse, konfekt og slubrende søde juleappelsiner.
Fryde mig over at der er mange af den slags fridage tilbage endnu.
Rejse mig herfra og byde min søde kæreste på kaffe og portvin til fjersynsbiograf under varme tæpper.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar