søndag den 25. marts 2012

Jeg er så nem at narre og jeg er glad i det



Jeg startede sommertiden med et finurligt selvbedrag.
Jeg var vågen tidligt i morges, kun for saligt at vende mig og nuppe en morgenlur.
Næste gang jeg slog øjnene op, 
tjekkede jeg lige tiden på telefonen.
Gisp, den var 9.30, omregnet til sommertid 10.30.
Jeg skældte og smældte på mig selv over at have ligget og snuet en solskins skøn formiddag væk.
Sprang ud af dynen, bryggede kaffe, greb en bolle og garnkurven,
Spredte lunt tæppe i kurvestolen og smækkede snuden op mod solen.
Det var først da mit øje ramte køkkenuret, 
at det gik op for mig 
at nutidens teleapparater jo selvfølgelig selv fikser en detalje som ændring til sommertid.
Så klokken var jo egentlig kun 8.30 i mit kropsur.
Vupti, jeg havde vundet noget der ligner 2 timer, i stedet for at miste 1.

Hele den solskinssalige søndag har kurvestolen og jeg fulgt solen.
den vinterblege hud har fået et svagt lyserødt skær.
Jeg har strikket og hæklet rundt og rundt.
Et skønt forårstørklæde i det lækreste garn jeg længe har arbejdet med.
Uld-bomuldsblandingen fra Garnudsalg.dk.
Både den tykke og den tynde.
Et miks af strik og hækling i vidunderlige farver.
Kvaliteten af  garnet er superb.
Det falder forrygende flot, er blødt og formfast på samme tid.
Nu skal spindeolien lige skylles ud, og det skal tørre,
før jeg kan fornemme det endelige resultat.
Men jeg nægter at tro,
at det bliver andet end tiptop godt.
Jeg hælder en opskrift ud her på kanalen,
så du kan godt købe ind allerede nu!

3 kommentarer:

  1. Nu har jeg jo lige blæret mig på FB med mit kontrollerede køb, men den blålige farve der, er det den, der hedder lys meleret atlanterhav? Den er dælerme lækker. Den og så Rosmarinen kunne jeg godt smide på ønskesedlen.

    SvarSlet
  2. Lækre, lækre forårsfarver!

    SvarSlet