onsdag den 20. juni 2012

Gårdcafe med luksus hundepension


Jeg har holdt åben i den lille gårdcafe i dag.
Det første unge menneske var klar til morgenmadsservering midt formiddag.
Vi gennemgik analyse af folkeviser mens vi guflede.
Med en årsprøve i dansk forude, var det godt at få mad og tro på sig selv i maven.
Kuren virkede, Jullen gav den gas og scorede et 10-tal.

Ved 13.30-tiden forlod de næste to youngsters deres dyner til fordel for frokost-tomatsuppe.
Da de havde fået maverne fyldt op
hængte jeg "siesta"-skiltet ud og nuppede en morfar på liggestolen,
efter at have udliciteret aftenmåltidet til syvsoverne.
Hundebassen har rekreeret i den solskinsfyldte gård.
Nydt at kunne ligge ude i frisk luft og være søllehund.
Haven er no-go uden snor.
Så er det godt at kunne samle hele sin familie i gården 
og med sit brune intense blik og lidt piv
tigge sig til en lind strøm af mundrette lækkerier
lige ned i hundemavsen,
mens man ligger og gror sammen.
Uhmm vi glæder os til endnu en solskinsdag.



2 kommentarer:

  1. I forstår at nyde solstrålerne, dejlig læsning. God bedring med søllehunden og god eksamenslæsning til de unge :-)

    SvarSlet
  2. Hej Hanne. Døjer lidt med min venstre albue, så jeg tænkte om der også kunne åbnes op for rekreationsafdeling for strikkeveninder ? Jeg lover jeg skal nok være stille, når du skal have en lille morfar - måske kunne jeg også trænge selv. Håber det for fremad med Luka og tillykke til Jullen - 10-tal på den nye skala - sådan.

    SvarSlet