søndag den 5. februar 2012

I skovens dybe stille ro


Der var både ude-og indeservering på Skovmøllen.
Udeserveringen var nu nok mest tiltænkt fuglene.
Men Smukkehunden snuppede en humpel flute.
Bedsteveninden og jeg trak ind i den lavloftede stue.
Der var ild i pejsen,
varm chokolade og nybagte boller.
Trods dagens bidende kulde, var det en på alle måder "godt for krop og sjæl"-tur.
Med knirkende sne under fødderne og solglimt mellem trætoppene.
Luka fik frostperler i skægget
Vi andre fik drypnæse og røde kinder.

Lige nu lægger jeg arm med en snigende forkølelse,
det føles desværre som om forkølelsen vinder.

6 kommentarer:

  1. Det ser godt nok hyggeligt ud, men kan godt forstå I foretrak den inden dørs betjening
    Øv håber for dig at du sejre over forkølelsen, med en god nats søvn
    Jeanett

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et dejligt sted på alle årstider og et yndet udflugtsmål for århusianere og andet godtfolk.

      Slet
  2. Skovmøllen, varm cacao, og så lidt lækkert til...., - da jeg var ung, kom jeg der tit med en veninde og spiste en ostemad, eller måske et stykke Othello-lagkage. Det er alt for længe siden, jeg har været der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en lille perle Eva.
      Deres frokost er også anbefalelsesværdig.
      Kombinationen af en god lang travetur i de skønne omgivelser,
      med forventning om guf til ganen,er sublim.

      Slet
  3. Jeg så Skovmøllen udefra i sommer, den ligger jo utrolig idyllerisk og var det ikke fordi vores dag var brugt, så skulle vi også have hafr kaffe derinde :-) - vi havde været ude ved stranden med familien og på tilbagevejen, vil vores svigerdatter gerne ned omkring Skovmøllen, fordi hun som barn havde været der på ferie med en veninde,hvis søster arbejdede på Skovmøllen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må lægge vejen forbi en anden god gang, hvor du ikke snyder dig selv for lækkerierne og de smukke omgivelser, Randi.

      Slet