mandag den 6. februar 2012

Ravsle*



Jeg er i den grad bagud.
Bagud i orddyst med Jeanette.
Bagud i min kamp mod forkølelsen, 
slået helt ned under dynen med feber, snot, hoste og vederstyggelig ondt i hovedet.
Bagud med skrivning af ansøgning.
Bagud med hundeluftning. 
Lige nu ligger Smukkehunden i ske med mig, 
men mon ikke hun er frisk på en travetur med vikaren aka Jullen.
Jeg er derimod helt fremme i føreposition hvad angår:
selvmedlidenhed
nys og næsepudsning
febersøvn
lidt tegning
sjatlæsning
og ynkelighed
*Ravsle er en jysk betegnelse for at være lige præcis så sølle som jeg er nu:))  


12 kommentarer:

  1. øv... god bedring til dig.
    Hold igen med næsespray'en - jeg har fået respekt efter på 7.uge at døje med bihulebetændelse...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Merete.
      Jeg er helt obs på næsesprays-forbruget. Der findes ørebørn og der findes bihulebørn, jeg er et bihulebarn for hvem forkølelse stort set er identisk med bihulebetændelse;(((

      Slet
  2. Øv for pokker - det er bare så træls for dig - ønsker dig god bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt gammeldaws træls Randi.
      Jeg tror faktisk det er en af de der rigtig grimme mandeforkølelser jeg har raget mig til ;)))

      Slet
  3. god bedring Hanne...
    ordlegen kan sagtens nå at vende ...håber også forkølelse snart vender
    knus♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak marianne.
      Jeanette løb med sejren i orddysten.
      Jeg er sikker på at jeg nok skal få skovlen under forkølelsen.

      Slet
  4. Svar
    1. Tak Stine.
      Der er bedring forude;))

      Slet
  5. Kedeligt for dig og god bedring. Men skønt med det jyske sprog. Kender rigtig godt til det at være ravsle og bruger det gerne. Der er bare ikke mange her i det sjællandske der aner hvad jeg mener. Og så får man jo ingen medlidenhed :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe.
      Medlidenhed er det eneste der hjælper når man er ravsle:))

      Slet
  6. Ravsle - dejligt at der er et ord for det :-)
    God bedring med det hele.
    Lone H

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lone.
      Feberen er lettet og det gør jo det hele meget skønnere:)

      Slet