søndag den 19. februar 2012

Sol og vind



Solen lokker
vinden truer
Jeg tager vinterhabitten på og nyder
den friske luft.
Svupper rundt på den tøsmattede græsplæne 
og hilser velkommen til de små "erantøser" der pipler frem.
Et par af dem blev budt indenfor og står nu og strutter i min vindueskarm.
I en anden vindueskarm har julepyntsgrenene 
stille og roligt 
skiftet identitet til farverigt fastelavnsris.
Den grønne taske er sat lidt i skammekrogen.
Jeg kan ikke rigtig få det helt rigtige udtryk frem.
Nogen gange hjælper det at lade skidtet ligge til tørre,
indtil jeg kan se på det med fornyet optimisme, 
fremfor at bakse med skuffelsen som følgesvend.
Jeg er ikke helt færdig med den der solfyldte friske luft,
og jeg kender en der med garanti gerne vil med til vandet.

2 kommentarer:

  1. Skøn taske - håber at den bliver fundet frem fra skammekrogen og får lov at leve livet. Men jeg kender godt følelsen af at have lavet noget, hvor det ikke virker rigtigt - så kan det hjælpe at sætte det i skammekrogen - lave noget andet og se på det med nye øjne.

    SvarSlet
  2. Det har været et fint søndagsvejr med sol og lidt blæst...men pyt når man bare har vinterhabitten aka flyverdragten på så går det nok...Jeg er da fuldstændig vild med dine cirkler og streger...jeg pouncher en del cirkler her for tiden, måske skulle de have et par streger ala djohanne...

    SvarSlet