mandag den 3. oktober 2011

At være med eller ikke


Mandagsmøgdag
Melankoli og mistrøstighed
Der er et eller andet med mandage.
Når jeg ikke er med ude i virkeligheden,
bliver det så tydeligt sådan en mandag morgen, 
hvor resten af verden tager hul på aktiviteterne.
Mens jeg knoklede afsted på arbejde, 
drømte jeg ofte om at kunne trille om på den anden side og snorke videre sådan en mandag morgen.
Nu hvor jeg ikke kan meget andet, 
drømmer jeg om at springe ud af sengen og kaste mig over den nye uges udfordringer.
Det smukke efterår der pynter min have, bliver til forfald og mørke.
Æblerne der strutter på æbletræet spørger anklagende, hvorfor plukker du os ikke ned.
Godt det kun er mandag en gang om ugen.

4 kommentarer:

  1. Kender det godt med de mandage, men lige denne her mandag er det altså fantastisk vejr i forhold til årstiden, og det hæver denne mandag over gennemsnittet :)


    Hilsen

    Bent
    http://iphonereparationer.dk/

    SvarSlet
  2. Ja, sådan har jeg det også - vil så gerne så meget - kan så lidt -når det gælder arbejdslivet.
    Jeg tog mig sammen og har lige kogt æblemos, ristet hakket rugbrød og tilsat lidt rørsukker - tror det kunne være godt til en lille æblekage :)

    Håber du finder lidt fodslaw og humør

    SvarSlet
  3. Uh, hvor jeg kender det, Hanne. Du får lige en virtuel krammer herfra.

    For mig hjælper det nogle gange, når jeg ligesom allerede søndag har (ned-)justeret mine egne forventninger til mig selv. Sådan lykkedes det mig med rimeligt held at overbevise mig selv om, at min eneste opgave idag var at gøre absolut ingenting for at skaffe ro i krop og sjæl.

    Jeg håber, at di mandag viste sig nådig længere oppe af dagen.

    SvarSlet
  4. Det er som om, at når vi ikke kan, så går det op for os, hvor gerne vi vil kunne det hele eller i alle tilfælde en helt masse.
    Dine indlæg her på bloggen giver indtryk af, at du er rigtig god til at arbejde med dig selv - så jeg håber, du alligevel formåede at få en god dag ud af denne mandag.

    SvarSlet