mandag den 17. oktober 2011

Smertestillende uldenhed - nakkedisse



Frem af gemmerne blev halet noget 
blødt og fint Noro-garn. 
Det er meget gammelt, aner ikke hvad det eksakt hedder eller består af.
Med hæklenål nr.5
dannedes en kreds af 76 luftmasker.
Lige tilpas så de kunne trækkes over hovedet uden at brillerne faldt af.
Rundt og rundt fik det med fastmasker i den bagerste kæde hele tiden.
I starten tog jeg lidt ind en gang imellem
I slutningen tog jeg lidt ud en gang imellem
Til sidst lavede jeg fluffer foroven og forneden.
De øverste med 3 luftmasker i hver
De nederste med 10 luftmasker i hver.

Nu har jeg den dejligste varme halsedisse
eller "nakkedisse".
Håber den suppleret med fysioterapi og Panodiler  får vredet holdet af min nakke.

Jeg er ikke sikker på at selve hæklingen er helbredende. 
Frygter faktisk lidt at fysioterapeuten kunne finde på at nedlægge decideret forbud.

6 kommentarer:

  1. Super flot halsedisse..Et stort tillykke med de 4 år, selvom jeg ikke nåede at melde mig til gaveboden ;-) En dejlig aften til dig.

    SvarSlet
  2. Den er skøn ;)
    Håber din fysse giver grønt lys til du må forsætte med nålen og pindene ;))

    Yt

    SvarSlet
  3. Den ser super lækker ud :-)
    Tillykke med de 4 år.
    God dag
    Majbritt

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med de første 4 år , glæder mig meget til de næste :)

    Super lækker halsdimmer/ nakkevarmer. God bedring.

    SvarSlet
  5. iH HVOR ER DEN FLOT, TRÆLS AT JEG SÅ DEN FOR NU VIL JEG OGSÅ, MEN, MEN DØGNET HAR KUN 24 TIMER
    sUPER FLOT, OG GOD BEDRING

    SvarSlet
  6. Det er en super lækker og flot halsedisse. Håber den har hjulpet, og at du ikke har fået hækleforbud.....

    SvarSlet