søndag den 9. oktober 2011

Sådan





Masser af strik
En lillebitte smule havearbejde
En lillebitte smule klipperier i værkstedet
Masser af blæs, bladdynger og bidende kulde
på halvanden times strandtur, årets første med vanter og pandebånd.
Endnu mere strik, varm te og stearinlys.
Det er lykkedes at styre helt og aldeles udenom husmoderlighed,
hvis vi lige ser bort fra tilberedningen af
den bornholmerhane med masser af hvidløg og citron der bobler i "grisen" i dag.
Jeg er så glad for min nye stegeso.
Havde helt glemt hvilke lækkerier der kan trylles med et minimum af arbejdsindsats.
Rigtig søndagsmad, der laver sig selv og duften himmelsk.

1 kommentar:

  1. Det lyder som en rigtig hyggelig søndag.

    Og å jeg ønsker mig også sådan en stegeso men af en eller anden grund får jeg mig aldrig taget sammen til at få anskaffet en. Kylling med citron og hvidløg er også en favorit her hos os. MUMS.

    Jeg håber den gode søndag fører lige direkte over i en god mandag morgen for jeg kan godt huske at du synes mandagene er lidt tunge.

    Kram.

    SvarSlet