torsdag den 22. oktober 2009

Filtning af vægtæppe

Bunker af merinould skal splittes op i bånd og laves til er vægtæppe.
En af filteprøverne der skal til for at have styr på oplægningens længde og bredde, farvespil m.m.
Udregninger og forløb må skrives ned, for jeg ruller jo herlighederne sammen efterhånden som det bliver lagt op.
Så der er ikke mulighed for at spole tilbage og se hvordan historien begyndte.
6m lange bånd er målt op og lagt klar i forstof.
Meter for meter lægges tværbåndene på, bruses med vand og rulles ind i forstofrullen.
Når enden er nået rulles det hele godt sammen, "pølsen" holdes sammen med elastikker.
Her faldt fotografen så lige af:)
Nu tumler "pølsen" rundt i tumbleren, og jeg krydser fingre for at "de fleste" krydsninger binder ved hjælp af forfiltningen.
I eftermiddag skal der filtes med vand og sæbe, indtil jeg når det rette mål og finishen er tip top.
Men inden skal der blogges, spises frokost og måske lige nuppes et powernap på divaneseren:)
Fortsættelse følger

2 kommentarer:

  1. Hvor smukt Hanne. Jeg kan virkelig godt lide de bredde strimler. I mangel af tumbler, giver jeg mine tørklæder efter samme princip en 40-graders vask. Bruger du slet ikke sæbe til filtningen?

    SvarSlet
  2. Nej hvor spændende, jeg glæder mig til at se resultatet :)

    SvarSlet