onsdag den 14. oktober 2009

Værkstedshygge

Udstyret med varm te på kanden, lydbog i afspilleren og solstrålernes dans i vinduet har jeg tilbragt dagen i det lune værksted.
Jeg har lavet:
Filteprøver til et vægtæppe jeg skal lave.
En lille grøn taskemodel der skal blive til flere små tasker til julesalget.
Armbånd i skind og lædersnøre.
Mønster til hippi-vinterfrakken.
Patchworkstof til små veste.
Nu er det vist på tide at lukke ned for i dag, og få dagens strandtur sammen med Luka.
Det kræver vanter og pandebånd at holde varmen i den stride blæst.
Det skal blive godt at blive blæst igennem og få pulsen lidt op efter en lang dag med stillesiddende og stående arbejde.
Snotnæsen er på retur, kroppen er stadig træt, men så er det jo godt at det er ferie, og kun egne planer der skal leves op til.
Planer der heldigvis indeholder punkter som:
Sove rigtig længe
Nuppe en lille sofa-lur midt på dagen
Gå tidligt i seng med en god bog.
Mon ikke der er håb om at jeg inden længe er rigtig frisk og udhvilet igen.

5 kommentarer:

  1. Hvor er det bare fine ting, du laver.

    Og saa er jeg frygtelig misundelig paa din hund, eller paa dig over at du har den :-) god bedring

    SvarSlet
  2. Jeg er bare vild med dine ting. Efter sådan en dag, bliver det godt med noget gedigen afslapning :o)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det bare godt ud :-)

    SvarSlet
  4. Det håber jeg du snart er (frisk) men du når da godt nok meget selvom du ikke er frisk :-)

    SvarSlet
  5. Du er da bare produktiv må man sige, på trods af snot mm. Måske nogle af tingene ender under vores juletræ ;-)

    SvarSlet