tirsdag den 1. november 2011

Boglig begavet


I en af Amsterdams mange boghandler 
fandt jeg en vidunderlig strikke- og hæklebog.
Der er opskrifter på det ene fantastiske tæppe efter det andet.
Da den blev nærlæst herhjemme, gik det op for mig at hele pivtøjet er strikket og hæklet i hvinende acrylgarn.
Det tager nu ikke glæden over de forrygende opskrifter fra mig.
Der er masser af uld på mine hylder.


Yngstemand og jeg kom helt tilfældigt forbi det skønneste bogmarked i Amsterdam.
Der var SÅ mange bøger og rigtig mange fine tryk og billeder.
Men det bedste var næsten de mennesker der var der.
Man kunne i den grad fornemme at både stadeholdere og kunder var dedikerede bogelskere.
Litteratur blev vendt,
både i hænderne og med ord og gestikuleringer.
Der blev røget pibe og snoet overskæg,
inden "man " trak op i den brune fløjlsbuks og traskede videre. 

2 kommentarer:

  1. Hvor er det ærgerligt at strikke dejligheder i acryl... godt der er frit valg, når vi selv skal i gang.

    Det der bogmarked - hvor ser det lækkert ud :)

    SvarSlet
  2. Ja vi har da frit valg når maskerne slås op, din bog ser spændende ud, måske kommer der ting på¨bloggen" fra den. pøj,pøj.

    SvarSlet