fredag den 4. november 2011

En lille smule i himlen








På vejen hjem fra et møde 
kom jeg en lille bitte smule i paradis.
Efter et tip fra min vejleder slog jeg vejen omkring Brugtvareterminalen i Viby.
Jeg havde ladet mig fortælle at der var guf,
og den fortælling var ganske underdrevet.
Der var GULDGUF.
Der var så mange ting, at jeg faktisk fik helt hjertebanken da jeg trådte ind af døren.
Det var virkelig Heaven for en loppefreak som mig.
Priserne var generelt høje, men der var perler ind i mellem.
Jeg kæmmede hylderne og hjembragte for 100 kr:
Egetræsfad med glasskåle
Lækre bageforme med løs bund
Fin blå fyrfadsskål i bornholmsk stentøj
Musselmalet frokosttallerken
Metal cigaretæske med de fineste små ruller sysilke og et par rustne synåle
Lille hvid skål til snacks
Gymnastikkegle der bare er for lækker i materiale og form. Den skal pynte i min vindueskarm.
På min telefon har jeg billeder af et par rariteter,
der var SÅ tæt på at være kommet med mig hjem.
Men men jeg tøjlede galskaben.
De var for dyre og jeg havde ALDRIG fået dem forbi kæresten.
Jeg lægger billederne herover senere i aften.
Nu skal der svinges potter og pander,
så en flok teenagere kan få lagt en solid bund af nærende kost
inden de senere på aftenen kaster sig over flydende kost.

3 kommentarer:

  1. Jeg er imponeret over alt det, du får bragt hjem. Hvor finder du dog plads til alle lækkerierne :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er ret sikker på at jeg har et aflangt fad med glas skåle magen til, et slags cabaretfad tænker jeg...

    Stine:)

    SvarSlet
  3. Wauww - du er godt nok en loppehaj - jeg går desværre helt og aldeles i baglås når jeg får så mange synsindtryk og så vil jeg bare ud og hjem :(

    glæder mig til at se de sidste ting som ikke kom med hjem :)

    SvarSlet