torsdag den 10. november 2011

Trækonen trakterer





Jeg får stille og støt sneget mere og mere træ ind i stuepynterierne.

Gymnastik-keglen jeg hittede på min loppejagt,
passer lige sammen med lysestagerne i vindueskarmen.

Der er kommet et fint lille sølvtræ i en birkepotte.

Smukke hvide hyacinter i træfad sender duftbomber ud i stuen.

I løbet af dagen får de konkurrence fra andestegsduft.

Jeg skal i gang med fremstilling af lækker fødselsdagsmiddag til kæresten.
Rødkåls- og mandelhakkerier.
Svedske og æble i rumpen på fjerkræet.
Kartoffelpilleri
Fondsimring

Same procedure as every year.
Menuen er:
Andemand mit alles 
Ris alamande med berusede kirsebær
God rødvin og dejligt selskab.
Som ekstra fødselsdagsgave har jeg klikket mig frem til en gemytlig aften i selskab med Niels Hausgaard.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker træets struktur, farver og blødhed. Det ser meget smukt ud sammen med keramikken - og blomsterne. Hyacinterne er smukke - men desværre får de min næse til at krille og nyse, så de bliver ikke lukket ind her.
    TIllykke med både den store og lille...

    SvarSlet
  2. Tak Karina.
    Jeg kan også falde helt i svime over barks struktur og farver.
    Min far har en drejebænk, jeg tror jeg skal have ham inspireret til træpynt til ældstedatteren;))
    Egentlig er jeg også mest vild med hyacinter når de lige knap er udsprunget:)

    SvarSlet