mandag den 7. november 2011

M-dag



Med Karinas hjælp er der nu en Viggo klar til at lune Otto i vinterkulden.
Karina skulle lige opdatere min madrassting, men den søde kvinde endte med at sy hele trøjen sammen,
mens jeg hæklede kanter på Annes poncho.


Jeg nøjedes ikke med at ose i Silkeborgs butikker i lørdags.
Der gik en smule ild i kortet, Kähler lyshuse og et fint lille julepyntetræ kom med hjem.
Det lille træ kommer først frem til december,
men husene lyser allerede fint ud i den grumsede morgen.
Med bevidstheden om at mine mandage bliver mulede, 
hvis jeg ikke lægger planer og struktur ned over dem,
sidder jeg nu med varm kaffe i koppen
og udarbejder "mandagslisten".
Motion, mad og magelighed er overskrifterne.
Så bliver det en go´mandag.

5 kommentarer:

  1. Lyshusene er bare så fine, man kommer helt i julehumør :)

    SvarSlet
  2. Smart med mandagslisten! - hvis den kan redde mandage fra mulethed, så er den et hit!

    Den Viggo er simpelthen så fin... jeg må snart få strikket en til den 5-årige. :-)

    SvarSlet
  3. GID du kunne lave sådan en liste ti mig også, for jeg har sådan brug for lister til at strukturere mine dage, men jeg kan ikke hitte ud af at koncentrere mig om det desværre. Mange af mine dage forsvinder dermed for mig. De huse huserer mange steder og snart skal de også huse hos mig, for de er så smukke, tilykke med dem:)

    Venlig hilsen
    Henriette

    SvarSlet
  4. Viggo er så skøn en trøje, jeg må hellere få strikket en til mit barnebarn.
    Jeg kan rigtig godt lide de farver, du har brugt

    SvarSlet
  5. I alt fald i hyggehumør Sofia;)

    Den er rigtig god for mig Erika.
    Jeg falder ikke så nemt i fornemmelsen af at være udenfor hverdagslivet, når jeg ved hvad jeg skal.
    En Viggo er et dejligt lille strikkeprojekt med rimelig succes-garanti:)

    Jeg har også dage der bliver væk Henriette.
    I en periode havde jeg et post-it system, som ikke krævede så meget koncentration.
    Alle hverdagsopgaver var skrevet på lapperne, og så skulle jeg bare gribe en håndfuld og fordele ud over dagen.
    Jeg er rigtig glad for mine lysende huse.
    De smykker de mørke dage.

    Det er en dejlig og meget fint gennemarbejdet opskrift der er lige til at gå til.
    Du må i gang Lydert - god fornøjelse.

    SvarSlet