tirsdag den 12. oktober 2010

Behagelige ubehageligheder


Den ser ikke just imødekommende og venligstemt ud
Nærmere sådan rigtig: Gå din vej, jeg er ond i sulet -ud.



Men skindet bedrager
Indeni gemmer den blød og glat skønhed.
Nu ligger skønheden i min lomme
Nu blødgør dens glatte overflade mine fingerspidser
og
glatter mit stikkende humør.


Så smuk, blank og strunk står den blandt de små baby-juletræer.
Juletræsskoven hvor hundebassen og jeg elsker at snuse rundt.



Når den grønne smukhed når dette stadie
stopper festen.
En håndfuld af de her i en bernersennen-pels
er hverken smukke eller behagelige.
Man skal ikke skue hunden på hårene.
I solnedgangen var min hund sgu´ pludselig lyserød.
Nu har hun fået sin vanlige kulør
og hun er blevet befriet for tusinde små burrer.
Nu ligger vi omkap i sofaen.
Det er ubehagelig behageligt. 




2 kommentarer:

  1. Håber du havde en dejlig aften og vandt kapløbet i sofaen:-)

    SvarSlet
  2. Hvor hyggeligt :-)
    Lone H

    SvarSlet