søndag den 10. oktober 2010

Retrogul risikovillighed belønnes


Mit første, men absolut ikke sidste garnkøb, hos Garnudsalg:
Den retrogule uld/silke blanding er omsat til en efterårsskøn tunika.
Der er ikke skyggen af en opskrift.
Jeg startede i blinde og fortsatte ufortrødent derudaf, uden den ringeste anelse om hvorvidt det var noget der kunne hænges på min krop.
Der er vekslet mellem enkelt- og dobbelttråd, pindetykkelsen varierer ligeledes henover projektet.
Heldige er de tossede der tror på at der kommer noget godt ud af ulden risikovillighed.
Den er SÅ fed over min sorte jerseykjole, over t-shirt og skindnederdel, over brune lederhosen, over....
Den er ikke tør endnu, men det kan man vist ikke se på billederne.
I morgen er den tør. i morgen hænger den på mig.
Facts:
310 g retrogul uld/silkeblanding og ca. 5g bernersennen-pels fra min storfældende sofamakker.
Rundpinde i skalaen 4,5-6,5
Tro på projektet
En lun sofa
Fjernsyn


Mit andet køb i den fede garnbix:
Blød blød cashmere-blanding er delt op i mindre nøgler.
Der er skumbanan og bornholmsk sennep.
Der er løsslupne ideer der flakser rundt mellem mine ører.
Jeg tror jeg vil lade som om jeg er et rigtig velovervejet dydsmønster, og lave en strikkeprøve eller to.
Men jeg lover ingenting.




6 kommentarer:

  1. Åh Hanne, den ser FANTASTISK ud - og jeg bliver SÅ misundelig over, at du nåede at få fingre i den retrogule sag. Jeg må hellere spørge chefen, om han får mere hjem :-)

    SvarSlet
  2. Det er altså en skøn farve, og en dejlig lille sag, du har tryllet frem af det.

    SvarSlet
  3. som du da kan, den må helt klart være et hit at have på. Du er sørme jensme en fantastisk kreativ kvinde, Hanne ! :-)

    SvarSlet
  4. Super flot tunika....lækker farve.

    Jeg kan se at du har lavet armbånd på en strikkelise....hvordan er det lige man starter på det ????? Havde planer om at Marie på 3½ skulle lære det...men for pokker, jeg kunne ikke selv huske hvordan...mon hun er for lille til at lære det nu ???

    Mange søndags hilsner fra joan M.

    SvarSlet
  5. Åh, den er blevet lækker! Jeg går stadigt og overvejer, hvad mit retro-rust garn skal blive til. Måske skulle man stoppe med at overveje og bare strikke derud af istedet? :-)

    SvarSlet
  6. Min bekymring omkring matchet mellem retrogul og min ansigtskulør blev gjort til skamme Liselotte. Med sort som isbryder er den bare så flot.
    Glæder mig til din version hvis du får fingre i den retrogule.

    Den er skøn Sifka. Der er vist lige garn til et par pulsvarmere og noget tørklæde.

    Efter vask er den så blød og lækkersmækker Lene.
    Den bliver god til den snigende kulde.

    Tak Joan.
    Jeg tror det motorisk er lige svært nok at strikke på strikkelise for Marie. Det kan godt drille lidt med at få løftet trådene over.
    Prøv at google strikkelise, så tror jeg du vil kunne finde en vejledning. Rigtig god fornøjelse. Lad mig endelig høre hvis jeg har undervurderet Maries motoriske evner;))

    Kast dig ud i det Erika.
    Det bliver SÅ lækkert efter vask. Blødt og med skøn struktur.

    SvarSlet