torsdag den 14. oktober 2010

Stryg en ide eller to


Efter at de lidt for kropsnære dele i min vintergarderobe er sorteret fra, er der vasket og strøget, nu ligger og hænger det hele klar til brug.
Jeg har fået overblik og øje på hvor der skal suppleres med nye tekstiler.
Lige så surt det kan være at stryge når nødvendighed tvinger mig,
lige så meditativt hyggeligt synes jeg det er, når jeg bestemmer mig for det.
Jeg har strygebrættet stående i værkstedet.
Strygning kræver jo ikke den store hjerneaktivitet, så den (hjernen) kan godt arbejde med nye ideer til kreative projekter mens jeg stryger.
Der er udsigt til materialerne og tankebanerne har frit løb.
Jeg har skitseblokken liggende ved siden af og kan række ud og mærke materialerne i hænderne.
Mens mine hænder har strøget alle kjolerne, har øverste etage fostret en stak spændende ideer.
Eftermiddagen blev brugt på at samle supplerende materialer til huse og snuse lidt mere inspiration op rundt i det århusianske gadeliv og i lokkende butikker.
Jeg er SÅ klar til at kaste mig ud i realiseringen af friskstrøgede ideer.



6 kommentarer:

  1. Jeg kan virkelig godt lide at stryge. Ind imellem med en lydbog i ørerne, ind imellem med fjernsyn, ind imellem bare "on the rocks".

    SvarSlet
  2. Huse... lyder spændende ;0)

    SvarSlet
  3. Jeg kan faktisk ligesom Eva rigtig godt lide at stryge... Jeg elsker duften af det nystrøgede tøj!

    SvarSlet
  4. Strygetøj....hm, én af de huslige aktiviteter jeg nok udsætter længst muligt. Jeg tror nok min lyst blev styret, da jeg i mit unge liv var 'i huset' hos en meget strygeglad familie.
    Mit arbejde var bl.a. at stryge ALT...og det var ALT...lige med undtagelse af strømper.
    Sengetøj, viskestykker...ja selv husherrens underhyler skulle være nystrøgne inden de blev lagt i skabet. Åhhh, hvor jeg sled med alle de tekstiler og mens jeg...i mit 17 årige liv...dagligt kæmpede mig svedende gennem tøjbjerget, lovede jeg mig selv, at mit eget personlige liv aldrig...never ever skulle fyldes med mere strygejerns-arbejde end højst nødvendigt...
    Så...nej, det er ikke mig, der klapper jublende i hænderne, når strygestakken skal nedkæmpes... ....men jeg glæder mig til at se, hvad din strygeaktivitet fremtryller af kreative idéer, Hanne - god weekend :)

    SvarSlet
  5. Det er skønne "klude" du har til at hænge der, Hanne, beundrer jer, der har evner i den retning!
    Jeg overtager gerne den forreste og den grå lige bagved, de ser så fine ud.

    Jeg elsker at stryge, gør det næsten hver morgen og elsker den duft og varme, der står op fra tøjet...

    SvarSlet
  6. Jeg kan egentlig også godt li´at stryge når jeg først kommer i gang. Jeg kan bare have rigtig svært ved at få åbnet ballet Eva.

    Det var nu ikke huse der var idden Merete. Jeg samlede til huse.
    Men tak for ideen, huse er da en fantastisk ide:))

    Duften er skøn Kirsten.
    Det færdige resultat er pragtfuldt.
    Det er det der klar, parat til start det ligger lidt tungt med.

    Hjemme ved min mor strøg vi også viskestykker, sengetøj og lommetørklæder, Anette ;))
    Men det er både min mor og jeg heldigvis blevet kureret for.

    Hvis du udstyrer mig med en bunke mål og metervarer har jeg en ide Anne :))

    SvarSlet