lørdag den 9. oktober 2010

Jeg tror uglen skal tude på en pude


Den grønne ugle lå i bunden af min broderi-kasse.
Den blev starte engang i foråret, siden havde jeg rent glemt den.
I min søgen efter noget helt andet dukkede den frem i dagens lys.
Den manglede et øje og konturkanterne.
Det har jeg siddet og hygget mig med i eftermiddagssolen.


I stofbunkerne har jeg fundet lidt der matcher uglefarverne.
Lige nu er planen at uglen indkranses af en patchworkcirkel.
Så kan den sidde og være vis og grøn på en pude.
Nu får det lov at ligge lidt, mens jeg kokkerer en dejlig lørdagsmiddag til kæresten og 2 shoppetrætte piger.
Lidt tapas og den sødmefulde jordskokkesuppe med godt brød til.
Der er skænket rødvin til kokken.
Uhhhh huuu.......





9 kommentarer:

  1. Nej hvor er den bare flot!
    Tina

    SvarSlet
  2. Hold da op!!!

    Den er bare smuk! Og smukke ting fortjener lang tænkepause, så alle brikkerne passer sammen!
    Er den filtet og broderet? Var det meningen at det skulle være en ugle fra start?
    Nysgerrigheden vil ingen ende tage ... hihi

    SvarSlet
  3. Det bliver en fantastisk pude! <3

    SvarSlet
  4. Fin brodderi, super stof du har fundet til puden. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
  5. ih hvor fint ! tænk at finde juveler af den karakter ibunden af sin stofbunke ;-)
    Lone H

    SvarSlet
  6. En klog ugle og en klog kvinde. Det kan da kun gå op i en højere enhed. Rigtig god søndag Hanne:-)

    SvarSlet
  7. Det bliver da en de fineste puder jeg har set længe.

    Yt.

    SvarSlet
  8. Tak Tina.

    Uglen er trykt på uld og broderet med forskellige sting efterfølgende.
    Jeg har skåret skabelonen ud i overhead-folie.
    Det var meningen at uglen skulle være en ugle Miv;)))

    Jeg håber det Erika.

    Tak Elsemarie. Den er langsomt men sikkert på vej mod et færdig produkt.

    Det er dejligt at finde glemte projekter i bunkerne Lone.

    Nååå Laila. Jeg håber uglen og konen får stumperne til at hænge sammen.

    Tak yt.

    SvarSlet
  9. haha, jamen nogle gange så ligner de ting man laver pludselig noget andet - sådan er det tit herhjemme!

    :-)

    SvarSlet