lørdag den 16. oktober 2010

Pletter af sommer og hot-wok


De smukke og sejlivede tallerkensmækkere sender den ene blomstersalut af efter den anden.
For et par uger siden stod jeg faktisk og kiggede på dem og tænkte at de da vist havde ydet deres.
Men så tog fanden ved dem,
og nu blomstrer de på livet løs igen.
Jeg klager ikke,
sådan en orange plet på spisebordet gør da en glad i låget.


De sidste georgineknopper er hentet ind i varmen.
I morges troede jeg der var splat i bedet, frosten bed i næsen,
men de stod ranke og grønne endnu.

Nu vil jeg spænde forklædet og lege wok-mama.
Kalkun, masser af sprøde grøntsager og hotte krydderier.
Mums det bliver godt.
Lige til at skovle indenbords med knitrende basmati-ris.
Luka har lagt sig på pladsen, hvor man ikke kan undgå at falde over hende.
Jeg putter musik i ørerne, så fodboldkampen i fjernsyns-enden af stuen overdøves.
Om lidt overdøver jeg måske kommentatoren med min gjaldende "syng med-stemme"
God lørdag aften


3 kommentarer:

  1. Kære wok-krea-mama, må du få en dejlig blomstrende weekend :-)

    SvarSlet
  2. Dine billeder stråler af sol og sommer for tiden, så man næsten glemmer at kulden står lige udenfor:)

    SvarSlet
  3. Tiktak Lene.
    Det tegner til en skøn søndag sammen med Juliemusen.
    Drengene er draget på golftur, så tøserne er alene hjemme.

    Åh tak Sifka.
    I nat overrumblede frosten georginebedet. Det er brunt og snasket nu. Så jeg glædes dobbelt over alle de små buketter her indendøre i varmen.

    SvarSlet