mandag den 31. januar 2011

Når jeg bliver stor vil jeg gerne være............


Struttende forsythiagrene og spæde perlehyacinter
står på spring.
Jeg står også overfor at skulle springe ud.
Jeg skal ud og prøve om vingerne bær i arbejdslivet.
Jeg skal finde nye græsgange.
Den kendte ligeudaflandevejenrute indenfor pædagogisk arbejde er nedlagt.
Mine kompetancer og min faglighed skal komme til udfoldelse i nye rammer, og med behørigt hensyn til de knubs stressmonsteret har efterladt mig med..
Hvad, hvor og hvordan?
Jeg vil gerne formidle, ideudvikle og inspirere.
Men hvor kan en vingeskudt og ramponeret midaldrende tusindkunstner slå sine folder?
Det sidder jeg her og grubler over.
Måske skulle jeg spørge Luka om hun vil med en tur til stranden.
Man tænker så godt under åben himmel.


3 kommentarer:

  1. Hvis jeg var pædagog studerende ville det være dejligt at møde dig som lærer i de kreative fag!!!!!!!

    SvarSlet
  2. Ja for søren.... underviser og inspirator.
    Hvis jeg havde penge nok så ville jeg gerne booke dig som underviser på en kreativ weekend med indslag fra naturen = afstressning, leg, grin, lækre materialer, læring, mindfulness, fokus, resultater, kropslig aktivitet = nyt og bedre menneske når man kommer hjem igen.
    Sådan forestiller jeg mig det kunne være...uden at kende dig. Men det vigtigste er jo nok at du giver dig tid til at mærke godt efter hvad du har lyst til.
    KH Lone H

    SvarSlet
  3. Det er også et ønskejob for mig Elsemarie, men der er skisme ikke mange af dem;)

    My dreams Lone.
    Jeg tumler rigtig meget med hvordan evner, energi og økonomi kan forenes til noget realistisk arbejde med masser af glæde og indhold.

    SvarSlet