søndag den 23. januar 2011

Velgørenhed eller humanitær hjælp?

 Den indsamling jeg proklamerede i formiddags,
var ikke af den slags der kunne polere min velgørenhedsglorie,
eller skæppe i en kasse til dækning af humanitære behov ude i den store verden.
Det var en indsamling i min egen lille verden
Hårdt frosne hunde høm-hømmer i hobetal.
Der gik vi side om side,
kæresten og jeg, 
udvekslede taktikker til hvordan man bedst fik l..... til at slippe den bundfrosne græsplæne.



Hvad kom der så ud af anstrengelserne:
3 sække kold hundelort
Et kodylt hold i ryggen
Clean græsplæne og en masse grin og frisk luft.
Nu ligger jeg og ømmer mig på sofaen,
håber dope og varme hvedekerner kan drive holdet ud af ryggen,
mens jeg hepper på håndbolddrengene.



7 kommentarer:

  1. Jeg kan lige se det for mig :)
    Også her vokser hundenes efterladenskaber frem efterhånden som vinterens snedynger smelter :)

    SvarSlet
  2. Det er rart, når det er gjort
    Har selv en labrador, der nægter at forsørge i haven, så jeg bliver trukket efter ham, også når der er is på vejene

    SvarSlet
  3. Ohhh, der er visse fordele ved at være den lykkelige ejer af en hund i cocker-størrelse :-)

    SvarSlet
  4. Vi fik ryddet vores have i sidste weekend, der var alt sneen smeltet hos os.

    Vi har en labrador og en golden retriever, så der var også godt med hundehøm-hømmer i haven.
    For den ene vil absolut kun gøre det i haven og den anden kan lokkes til at gøre det i grøftekanten langs vejen, men ikke altid.

    Men dejligt er det når de fjernet.

    God mandag.

    SvarSlet
  5. Sikke en indsamling! Her har vi kun en enkelt fra min datters besøg med hvalpen Fenris. Rasten fik hin indsamlet :)
    God mandag til dig

    SvarSlet
  6. Ja ingen tvivl om hvad der er kønnest. Bunker af sne eller bunker af l... Pernille.

    Velkommen til Lydert.
    Jeg kendte en gammel mand der altid lærte sine hunde at skide et ganske bestemt sted i haven.
    Den pædagogiske udfordring har jeg så altså ikke lige grebet med Luka, så vi samler....

    Ja man kunne godt ønske sig et lillebitte kræ i Bernerlorte-størrelse efter sådan en udmugning Hanne;)))

    Det er dejligt at kunne melde ren plæne at trutte på DiSign-Keramik.

    Ja det var et værre "lorte-job" Mette, men skønt at kunne bevæge sig frit på græsplænen igen;)

    SvarSlet
  7. Dejligt når det ER gjort. Hvad er så den bedste metode?

    Hilsen Kirsten

    SvarSlet