mandag den 24. januar 2011

Rod i dimensionerne - pilerod






På Mariendal har jeg fået genvakt pileflette-fornemmelsen.
De første forsøg er lidt ude af proportioner,
men de er jo også kun forsøg,
 for at lære de forskellige teknikker.
Pilen er et spændende materiale.
Der kan nemt gå lidt frilandsmuseum i det,
samtidig har det nogen egenskaber
som helt sikkert kan ende ud i vældig elegante ting.
Når "man" altså lige er blevet fortrolig med teknikken.
Rygskaden har ikke stemplet ud endnu.
Jeg har arbejdet ihærdigt med øvelser og varme,
det går i den rigtige retning.
Jeg har jo sagt IKKE mere fjerkræ her TAK:)

5 kommentarer:

  1. Jeg havde mulighed for at prøve pileflet en gang for mange år siden. Det var sikkert ikke særlig pænt, det jeg lavede, men jeg synes det var skønt at arbejde med og kunne jeg overskue pladsen, ville jeg gerne igen - engang.
    Jeg synes dine forsøg er rigtig flotte - men jeg er selvfølgelig heller ikke ekspert :)

    SvarSlet
  2. Som du da kommer vidt omkring i dine kreative udtryk. Det bliver spændende at se, hvad du finder på :-)

    SvarSlet
  3. Ja, du er noget af en krea-tusindkunstner. Det har jeg sagt før - og gid jeg kunne pileflette, men mine fingre kan ikke tåle det - desværre!
    Super dejlige ting og som altid bli'r man inspireret hos og af dig....

    SvarSlet
  4. Jeg elsker duften af pil, jeg kan godt huske mine første kurve, og de er her stadig, lidt skæve, lidt løse, men smukke i farverne. Måske får dine ting også en hædersplads hvem ved.
    God fornøjelse, jeg ville ønske det var mig.

    SvarSlet
  5. Jeg synes da ikke dine forsøg er ude af proportioner...men jeg er heller ikke fletteekspert....god bedring til ryggen!

    SvarSlet