torsdag den 10. juni 2010

70-er hot


Mine dejlige søstre havde lavet et lille sanghæfte til mig til festen.
Jeg har en hang til gamle dansktop-sange, så den fik ikke for lidt med "Flower-power" og "Smilende Sussie".
Illustrationerne har de fundet i barndomsgemmerne.
Mine egne påklædningsdukke-kreationer fra start-halvfjerdserne.
Er de ikke skønne.
Jeg elskede at tegne tøj til mine påklædningsdukker, brugte oceaner af timer med blyant, farver og saks.
Jeg vidste slet ikke at de fandtes endnu, men min søster kunne meddele at hun har en hel kassefuld stående.
Nøj hvor jeg glæder mig til at dykke ned i den.

5 kommentarer:

  1. Arj... det er som at se min kusine Sonjas hjemmetegnede påklædningsdukker... hvor er de fede og godt søsteren har gemt dem, hva ´?

    SvarSlet
  2. Jeg tror ikke der er en eneste tilbage af alle de påklædningsdukkeklædningsstykker jeg tegnede .. hvor er det vildt dine stadig findes, og sikken en super ide til illustrationer :)

    SvarSlet
  3. Hvor skønt for dig at din søster har gemt disse fantastiske påklædningskreationer...
    Stine:)

    SvarSlet
  4. hehehehe.... så er Hanne gået i barndommen igen.
    Men jeg kan sååååh godt forstå dig.
    Jeg brugte selv rigtig meget tid med mine påklædningsdukker.
    De var så hyggelige.
    Og dine er altså super fede.

    Nyd dagen ;)
    kh
    Kristine

    SvarSlet
  5. Ja det er skønt at finde den slags små barndomsminder Hanne.
    Måske man skulle begynde at lancere nye ideer som påkædningsdukke tilbehør ;))

    Pernille jeg er så glad for at de er dukket op.

    De ligger i en kasse fuld af barndomsminder som min søster fik med sig hjem da mine forældre flyttede fra gården hvor vi er opvokset. Så det kan være der er andre fantastiske raiteter Stine ;)

    Ja lidt barndom gik der i den Kristine.
    Jeg havde f.eks. altid snavsede fingre af farvekridt. Jeg malede og tegnede ALTID :))

    SvarSlet