fredag den 30. juli 2010

Huller med eller uden fyld


Uhm jeg nyder sådan en overbevisende regnvejrsdag med puder i ryggen, tæppe og hund om benene, og lidt af det hele inden for rækkevidde.
På sommerens udflugt til Helgenæs var jeg en tur omkring Ditlev textiler.
Sidste sommer købte jeg det lækreste tykke uldstof derude. 
Nu var den absolut sidste lille trevl omsat til taske.
Desværre var der ikke mere, men da Dorte hørte at jeg syede tasker af ulden, fandt hun godter frem fra gemmerne. 
Jeg drog hjem med rester i den samme super kvalitet og fik dem til nærmest foræringspriser.
En af godterne var en lang lang bane koksgrå uld som var klippet fra rullen pga fejl.
Hullerne i stoffet inspirerede mig og fik mig i gang med saksen.
Jeg klippede flere huller og fandt en rest hjemmefiltet stof som jeg har klippet i stykker og fyldt hullerne ud med.
Jeg har forsøgt mig med forskellige sting til fastsyning af indsatserne.
Der er absolut muligheder her.
Måske skal der syes skind ind, måske skal der puffe noget op af hullerne, måske......
Whiii hvor jeg glæder mig til at designe nye uldne vintertaske med "huller", med eller uden fyld, puf, skind eller noget andet loddent :)





3 kommentarer:

  1. Rasende god ide, du der fik. Jeg var forbi Vistoft i går og fik en godt fyldt pose med hjem :-)

    SvarSlet
  2. Det ser så fedt ud Hanne.
    Super!

    SvarSlet
  3. En ide med masser af nye goé ideer i Hanne.

    Tusind tak Kristine og rigtig god ferie :)

    SvarSlet