onsdag den 19. oktober 2011

Fru stempelkvist - det er mig





Jeg er så fortabt i de der viskelæderstempler.
Som barn var jeg fuldstændig bidt af linoleumstryk.
Jeg elskede fornemmelsen af de skarpe knive der gled gennem den bløde linoleum.
Udfordringen i spejlvendingen.
Det intense øjeblik når trykket var kørt gennem pressen og kunne trækkes af linoleumspladen.
De bittesmå detaljer der kunne laves med ganske få bittesmå linier.
I dag skal der indkøbes flere viskelædere og stempelpuder.
Og så skal jeg hjem og lege.

4 kommentarer:

  1. Jeg er helt vild med dine tryk. Det er så flot med farverne.

    SvarSlet
  2. du er godt nok go' til det - flotte farver og mønstrer - flot helhed.

    SvarSlet
  3. Dejlige stemplerier!! Hvilken slags viskelæder bruger du?

    SvarSlet
  4. Flotte, flotte....jeg erhvervede en hel kasse tryk/linon
    liumssnit i en genbrugs...jeg må afprøve dem.

    SvarSlet