fredag den 7. november 2008

Broderi Ballader

"Broderi Ballader Et kalejdoskop af inspirerende broderier. I bogen vises omkring 150 skønne værker udført af 35 aktive brodeuser. Her er hvide syninger, klassiske korssting, maskinbroderi, håndbroderi, udtryk og vilde eksperimenter inspireret af historiske syninger og livet omkring os. De mange broderier og fortællingerne om deres tilblivelse føjer forfriskende nyt til broderi som kulturbårent tekstilhåndværk. Forlaget FiberFebers hidtil største bog – hele 160 sider.Broderi Ballader udkommer 14. november 2008."
Jeg er en af de "aktive brodeuser", der har bidraget til denne bog.
Jeg har endnu ikke set den færdige bog, er helt vild nysgerrig efter at se hvad alle de andre har fået udvalgt.
Vi har alle leveret et lille udvalg af broderier, som redaktørerne så har plukket i.
Bogen er en inspirationsbog. Den indeholder ikke instruktioner, men vi har hverisær fortalt om hvad der inspirerer til broderi og hvordan vi anvender broderi.
Deltagelsen i dette bogprojekt har inspireret mig til at kaste mig ud i forarbejde til en bog om maskin- og håndbroderi kombineret med tryk. Det er endnu på ide-plan og jeg har ikke undersøgt mulighederne for udgivelse m.m. Men ideer er der masser af og jeg hygger mig gevaldigt med puslerierne.

1 kommentar:

  1. Jeg er også med i " Broderi Ballader " og venter spændt på at se hvad den indeholder

    SvarSlet