søndag den 19. april 2009

Forårsnydelse

En fæl omgang feber, kvalme og hovedpine krævede helt og aldeles ro torsdag og fredag. Første livstegn blev disse 3 nålepuder ala "Liselotte". Det er ikke fordi jeg lige står og mangler nålepuder, men efter at have set dem her fik jeg bare sådan lyst til at gøre Liselotte kunsten efter, og det var lige en udfordring der passede til sådan et halvsygt skvat der rekreerede på havebænken godt pakket ind i tæpper.
Fredag aften debuterede tøserne heri huset med årets første udendørs aftensmad. Vi var alene hjemme, havde nogenlunde lige meget kvalme og det eneste vi kunne tænke os var sprøde boller med tunsalat og masser af iskold cola til, så det fik vi selvfølgelig, uhmm.
Weekenden er forsvundet som dug for den skønne forårssol. Tørklædesyning og havenydning har ligget i et skånselsløst kapløb om min gunst. Men jeg regnede den ud, nød haven om dagen og nød leg med stof, saks og symaskine til langt ud på natten både fredag og lørdag.
Så sover jeg når det atter bliver vinter:)
Jeg skal have fyldt varelageret op til Forårsmarked i Odense d.30.maj.
Hvordan bliver man lokket ned i havens fjerneste hjørne?
Her hos mig er det ikke svært i disse dage. Lysende og fuldstændig fantastisk duftende lokker magnoliaen.
Da min allerkæreste og jeg flyttede ind her på matriklen for 16 år siden ønskede jeg mig et magnolietræ til haven.
Det ønske blev opfyldt af min søde mand, der var lidt rystet over prisen på sådan en lille pjevs. Den blev overrakt med besked om at skulle gøre det ud for buketter i reeet laaang tid.
Forskellige haveprojekter bevirkede at den lillebitte magnolie blev flyttet rundt og rundt, for den skulle jo have de bedste betingelser.
Først da den midlertidigt blev plantet i havens fjerneste hjørne kom der gang i den. Den trængte somend bare til fred og ro.
Nu er det en glædelig tradition, at jeg kan invitere min allerkæreste ud til forårskys i duften af de hvide stjerner.

2 kommentarer:

  1. Det er da trist med sygdom men det lyder til at du er ved at komme ovepå igen. du er som sædvanlig utrolig kreativ og arbejdssom, sikke flotte ting du får fra hånden, også selv om du er lidt sløj, - God bedring :-)

    SvarSlet
  2. Tak Jette. Jeg er helt frisk igen.
    Aftentimerne bruges på at klippe tasker, så der kan ligge en god bunke klar til sammensyning i weekenden.

    SvarSlet