søndag den 28. juni 2009

Sommersøndag

Sove længe
Slentre og snuse i sommerhaven
Lave sommerbuketter
Pakke studentergave ind
Fejrer en smuk ung kvindes studentereksamen en meget varm og solbeskinnet eftermiddag
Krukke-care i haven
Hundelorteopsamling og plæneklipning
Iskoldt vand fra kanden og tørre sved af panden, inden jeg bliver indkaldt til mad og vin på terrassen
Havbadning med Luka og Julie
Kaffe og Metaxa på terrassen.
Julies bløde hænder der løsner mors nakke i en sky af citrusduft fra den nye massageolie
En tur rundt til alle krukkerne med vandslangen i selskab med dansende myg
Nu er klokken 3 minutter i midnat, temperaturen er tålelig i værkstedet, hundebassen ligger og snorker under bordet og jeg komponerer en taske, mens endnu en studenterfest snurrer med musik og glade stemmer et sted i nærheden.
En sommerdag, en søndag, en feriedag er blevet nydt i små og store bider.
Glæder mig til den dag der venter i morgen: en mandag, en sommerdag og endnu en feriedag....

1 kommentar:

  1. Bedre kan det vist dårligt blive? Jeg fornemmer tydeligt duftene, fra citronolien og den nyslåede græsplæne, dog ikke hundelortene. Dem frasorterede jeg lige.

    God feriemandag:)

    SvarSlet