onsdag den 23. februar 2011

Fastelavn fra arkiverne





Fandt lige de her på min vej gennem fotoarkiverne i jagten efter noget helt andet.
Mindes sene nattetimers tummel og leg med realisering af ønskerne til fastelavnsudklædning.
Mindes strejftanken om de da for f..... ikke bare kunne blive hældt i noget pippi og piratudstyr fra BR.
Men helt ærligt - jeg elskede jo at bakse med fastelavnsforklædningerne.
Kunne ikke finde billederne af bjørnen, guleroden, klovnen med indsyet hulahopring eller papegøjen.
Jeg glædes over at kostumerne er gået videre til andre børn.
Men ærger mig en smule over at jeg ikke har fået dem retur.
Det ville jo være en smule blæret,
 hvis "bedste" kunne hælde børnebørnene i noget vaskeægte "vintage"-udklædning
som far eller mor har basket tønde i som små.
Men til den tid er der så basis for at få lov at bakse med nye natlige kostumeudfordringer.

2 kommentarer:

  1. De er da SÅ kære, især den lyserøde prinsesse ;) - og jeg syntes osse, det var sjovt at forsøge at skabe lige det, de gerne ville være, og har faktisk et lommeregnerkostume, en hjemmesyet superman og en bamsedragt på lager

    SvarSlet
  2. Jeg har også altid hold af det og har, foruden de obligatoriske prinsesser, leveret bl.a.ugle, terning, sovetryne, mus, egern og andre smådyr. Det sjoveste var da min (lidt nørdede) yngste søn som 10 årig ville være en modstand. (vi taler elektronik og sådan en dims man lodder på) Kostumet blev fint, men det kneb lidt for de jævnaldrene at gætte hvad han var. Elsker også at sy til diverse teaterforestillinger og på min blog ses seneste bestilling, nemlig 4 børn der tilsammen skulle være en lagkage.

    SvarSlet