mandag den 14. februar 2011

Hvem sidder der bag skærmen - noget om blogglæde


Jeg sidder en sen eftermiddagstime og fanger indholdet af min taske og udsigten fra mit arbejdsbord ind i kameraets lille grønne firkant.
Jeg surfer rundt på min daglige blogrute.
Jeg funderer over Bloglandets tilstand.
Debatterne om hvem der bestemmer landets love.
Debatterne om hvem der ejer ord, ideer.
Debatterne om hvem der er de små og de store.
Debatterne om hvem der gir´og hvem der tar´, når nogen gir´noget væk for nogen eller noget.

Jeg konstaterer at det da er en gevaldig mundfuld jeg sidder og gnaver i.
Jeg bider den over og gnasker lidt på egen gren.

Hvorfor blogger Hanne.
Hmmmpff....
Fordi jeg kan li´at skrive, lege med ord og billeder.
I værkstedet tumler jeg med tekstiler, form og farver.
På bloggen tumler jeg med ord og billeder.


Jeg vil gerne give dig billeder.
Billeder af ord.
Billeder af de ting jeg med hånd og hjerte laver.
Billeder af glæde, grin , gru, gråd og grublerier i min hverdag.
Hverdagsbilleder.
Jeg bliver SÅ glad,
når du kommenterer mine indlæg
når du råder, roser, raser og reflekterer i kommentarfeltet
når du gerne vil udtrækkes som vinder af mine gaver
når du inviterer mig indenfor på din blog.

Hvis jeg nu viser indholdet af min taske og udsigten fra mit arbejdsbord,
er der mon så nogen der vil vise mig bunden af deres taske eller udsigten derfra?
Er der nogen der vil "bytte" billeder med mig?
Jeg prøver ski´at spørge.

Hvor er jeg glad for at jeg spurgte.
Jeg er benovet, billedrig og blogglad.
Tusind tak for de skønne hverdagsbilleder.


14 kommentarer:

  1. Hvorfor læser jeg så med?
    - Fordi du deler din glæde ved at arbejde med tekstiler, form og farver.
    - Fordi du skriver, så jeg fyldes med indre billeder.
    - Fordi du er dig.

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  2. Og tak fordi du gad sætte det op. Jeg mangler stadig at fuldføre, men det når jeg nok selvom fristen i princippet er overskredet;) Ikke som en pligt, men fordi det er sjovt.

    Dejlig mandag til dig med knus og solskin i sjælen:)

    SvarSlet
  3. Jeg er glad for at have fundet dig, glad for at læse med, du skriver så man føler man sidder i stuen med dig.

    Vil gerne takke dig, for din fotoleg, det var sjovt at være med og har skaffet mig nye bekendtskaber.
    - Og så er du meget velkommen indenfor hos mig :)

    SvarSlet
  4. Kære Hanne!

    Jeg læser med fordi du er et friskt pust.
    Du er ikke så mainstream, som mange af "de moderne" bloggere, og det kan jeg godt li'
    Men så selvfølgelig også fordi du IRL er den mest sprudlende og charmerende person, man kan forestille sig.
    Jeg nyder at kigge forbi og se, hvad du nu har fundet på og hvad man nu absolut må investere i ;)
    Mange kærlige hilsner
    Kristine

    SvarSlet
  5. Skønne Hanne.

    Det er så dejligt at læse med hos dig når du øser af billeder og ord.

    Blogland har sine egne love og de går ikke væk, fordi vi ikke taler om dem. Snobberi er jeg ligeglad med, men jeg har ikke lyst til at trampe på tær.

    SvarSlet
  6. Tusind for at du inviterede.:)
    Det var en sjov og dejlig oplevelse.
    Fandt ud af at jeg godt kan skrive - vil stadig gerne finde ind til mit poetiske sprog som jeg ved er der et sted.
    Vil også gerne vise nogen hvad jeg går og laver, hvad jeg tænker.
    Du kan det hele, vise,inspirerer, skrive og alt det, som om man var i stue med dig. :)

    Mange glade hilsner fra Marianne

    SvarSlet
  7. Tak fordi du satte legen i gang, og jeg nåede ikke at fuldføre den selv, men kiggede med her og der. Jeg nyder altid at kigge indenfor hos dig og se hvor god du er til at udfolde din kreativitet. Du inspirerer.. :)

    SvarSlet
  8. Tak fordi du er dig og ellers synes jeg det samme som de andre :)

    SvarSlet
  9. Endnu en gang tak for legen, Hanne!

    Jeg er vild med din blog og har læst hver et ord du har skrevet, siden jeg indtog Blogland.

    At blogland har sine egene love, er jeg ved at blive klar over. Om jeg har tænkt mig at sætte mig i dem og overholde dem? Det er jo en anden sag.

    Jeg overholder vores lands love og sådan er det! På min blog gør jeg, hvad jeg har lyst til. Har folk lyst til at kigge med, er de hjertens velkommen og jeg bliver da glad for det, hvis de kan bruge nogen af mine ideer. De må kopier det hele, hvis det er det, de har lyst til.

    Desuden vil jeg sende Jante af h..til. Han skal ikke holde mig nede, det gør min mand, hvis jeg flyver for højt;-)

    Nå det blev da vist lidt "tante skrap".
    Men så vidt jeg ved, er der meget få folketingsmedlemmer blandt de kreative blogger, ergo kan de ikke vedtage regler, som vedrører mig.
    Venligst
    Tina:-)

    SvarSlet
  10. Jeg er en af dem, der bare læser med, og det gør jeg, fordi du en sådan en farverig og inspirerende person - ikke at jeg efterligner, hvad du laver, men du sætter kulør på min dag både med ord og billeder, og tak for det :)

    SvarSlet
  11. Hej Hanne
    endnu engang tak for legen - smadder hyggeligt at være med.
    Du har en super fed stil både når du leger med ord og alt det andet;0)
    Sidder næsten altid med et smil på læben, når jeg dagligt kigger med hos dig.. kærlige hilsner

    SvarSlet
  12. Det var sjovt at være med! Og en udfordring at forholde sig til et emne, man ikke selv havde fundet på ;o) Meget sundt, tror jeg! Du fik i hvert fald sat skub i mit skriveri - og tak for det!

    SvarSlet
  13. Tusind tak til jer der legede med i Hverdagsbilleder.
    Tusind tak for de søde kommentarer, som jeg skrev i indlægget er bloggen min legeplads.
    Det glæder mig at legepladsens tummel kan være til inspiration og fornøjelse for jer der læser med.
    Jeg nyder min platform i Blogland.
    Jeg har stor glæde ved at læse med hos mange forskellige bloggere.
    Der er dage hvor jeg klaprer ord ind i mange kommetarfelter, der er dage hvor jeg stille triller igennem uden at efterlade spor.
    Jeg gumler på de blogpolitiske spørgsmål, fordøjer og forholder mig her i egen rede.
    Jeg elsker mangfoldigheden og føler mig overbevist om at den er sej og frodigt blomstrer videre,
    også udenfor de afmærkede båse.

    SvarSlet
  14. Elsker din poetiske tilgang til ord, og nyder at komme på besøg og suge til mig af den glæde du udstråler. Tak fordi du deler!!

    SvarSlet