tirsdag den 17. juli 2012

Klejnedåse og barmhjertighedskøb







Blæsten ruskede i vesterhawshytten fra morgenstunden.
Nattens voldsomme regnskyl var blæst væk og solen havde fået overtaget.
Det var ikke varme vi døjede med på terrassen,
men med en lun trøje om skuldrene kunne morgenkaffen godt nydes i det fri.
Hen af formiddagen kunne trøjen kastes.
Når man placerede sig det helt rette sted, lige der hvor der var mest mulig sol og mindst mulig blæst,
ja så var det sommer.
Testhækling nummer 2 til Ipad-cover er i fuld sving.
Jeg tror det bliver godt.
Hvis ikke kjolen passer Elektronista, bliver den klippet op og lavet til en lækker pude,
så det kan jo egentlig kun gå godt.

Jullen og jeg trillede til Thisted i dag.
Landede lige ned i noget kræmmermarked på byens torv.
Der var rarieteter af mange slags og enkelte godbidder indimellem.
En kæmpe kagedåse kom med hjem.
Stadeholderen nævnte at den var rigtig god til klejner.
Julle og jeg er vilde med bedstes klejner,
nu drømmer vi om at få klejnedåsen fyldt op når juletiden melder sig.
Der kan være virkelig mange klejner i sådan en balje - mums.
Hos Strikkefeen faldt jeg over de skønne sorbetfarver i Karen Noe bomuld.
De var havnet i en restekurv, hvor priserne passede til min slunkne pottemåne.

Smukkehunden nyder landliggertilværelsen
Hun har installeret sig i alkoven, hvor hun kan holde skarpt øje med hvad der foregår omkring hende.
Hun nyder at læse vestjydske aviser på de små korte turer vi har fået dyrlægetilladelse til.
Hun kan nu rende så stærkt at fotografen kun får den sidste ende af hende med.
Hun fælder så fælt at vi med sikkerhed kan påstå, at der er hundehår over alt og i alt.

Dagens gode gerning:
Vi købte den stakkels lille porcelænsungersvend af ren barmhjertighed.
Kunne ikke holde ud at tænke på at han skulle pakkes ind i avispapir endnu engang,
og slæbes med til endnu et marked og føle sig overset og vraget.
Nu kommer han med mig hjem og får en plads i værkstedet sammen med fiskevaserne.

5 kommentarer:

  1. Tænk, hvis den dåse var fyldt med klejner....., mums:)

    Jeg kender godt det der med barmhjertighedskøb. Nogen gange er det altså bare for synd....

    SvarSlet
  2. Din barmhjertighed kender ingen ende - han vil kæde fiskevaserne ;-)

    SvarSlet
  3. Ha! Det kender jeg godt, jeg opkøbte en overgang alle de julebukke, der lå ensomme tilbage, når juleræset var ovre. Jeg kunne bare ikke lade dem ligge der, udstødte, oversete, og glemte til salg for en slik. De gik helt galt et år, hvor den lokale brugs lige pludselig havde 10-12 stykker stående til spot og spe. Da måtte jeg slå bremsen i, men jeg tænker stadig på, om de mon endte på bålet. Gys! De julebukke jeg har reddet bliver passes og plejet, repareret og nurset. Jeg ved ikke, jeg har altså bare noget med julebukke:)

    SvarSlet
  4. Ti hi - barmhjertighedskøb... nu har jeg hørt det med!!

    SvarSlet
  5. Han skal nok få det godt hos dig:))

    SvarSlet