torsdag den 31. december 2009

Godt nytår




Den sidste lille snip af 2009 nydes i køkkenregionen.
Jeg har fået forretsplaceringen i år.
Jordskokker skal skrælles for at ende som en dejlig cremet suppe.
Undervejs i rekognoseringen omkring forretter faldt jeg i staver over min spanske tapas-bog.
Det resulterede i planer om en spændende tapastallerken til Dronningen.
Små delikate indslag i selskab med perlende cava er vel slet ikke nogen dårlig ide som alternativ til chips-skålen.
Lige nu bager peberfrugter i ovnen inden de skal trylles om til en skøn pebercreme.
Det røgede gådebryst skal have selskab af en krads rødbede/peberrods/fetating.
Lige om lidt skal der leges en tapenade sammen.
Mangosalsa til chili-rejerne.
Saltmandler og lækre oliven er klar.
Der gemmer sig vist også en fransk pate med chili i køleskabsgemmerne, den smutter lige med.
Efter køkkenleg er det tid til hundeleg på stranden. Mon ikke vi møder nogen af legekammeraterne dernede i dag?
Luka er heldigvis fuldstændig pas med fyrværkeri-hurlumhejet, så hun skal hverken medicineres eller ligge skrækslagen under sofaen hele aftenen.

Rigtig glædeligt nytår
til alle der læser med her



4 kommentarer:

  1. Tak for det. Et rigtig godt og dejligt nyt år til dig også. :))

    SvarSlet
  2. Det lyder lækkert med jeres menu. En dejlig hund du har, godt den ikke er bange, vores er også upåvirket af krudt og bang :-) det er jo også jagthunde måske derfor ;-)Rigitg godt nytår til dig og dine.

    SvarSlet
  3. Uhm, hvor det lyder dejligt. Jeg skal også være i køkkenet og det glæder jeg mig som sædvanligt til. Ingen stress og jag, kun ren hygge.

    Nattegudinden render mig allerede om benene, og jeg har ikke engang taget hul på de dele af menuen, som hun tænder mest på!

    Hun er heldigvis også pas på nytårskrudt og plejer at sove fra det hele.

    Glædeligt nytår, Hanne og jeg regner bestemt med gensyn i det nye:)

    SvarSlet
  4. Godt og lykkebringende Nytår til dig , Hanne!

    SvarSlet