torsdag den 7. april 2011

Men bortset fra det fru Kammerherrerinde


Jeg tumler med mine fremtidige jobmuligheder
Er arbejde bare arbejde
Stiller jeg for store krav om arbejdsglæde, når mine muligheder er så begrænsede.
Der er jo altid arbejde til dem der virkelig vil arbejde
Der er ikke mange delikatesser på jobhylden for en vingeskudt midaldrende kvinde,
 der ikke længere har sit fag med sig.
Jeg bakser med nærvær og med at være venlig mod mig selv.
Jeg kan jo så meget og vil det hele,
men er der nogen der kan se den dybe tallerken i det?
Hvordan filan kommer jeg ud og får serveret den tallerkenfuld for "nogen",
 der er lækkersultne efter lige præcis det "jeg" kan.
Grunden til min udbrændthed er at jeg har brændt.
Det er sk..... svært at acceptere,
at der ikke er brænde til store bål mere.
Monstro det er med bål som med bække?
Så jeg kan bevare passionen ved at brænde mange små.
Hold nu op hvor jeg tumler.
Men jeg har styr på mine nøgler,
for jeg har lige lavet mig en suttekæde-inspireret key-hanger.
Uden der skal lægges nogen dybere tolkning i den inspiration;)

9 kommentarer:

  1. Små bål varmer også, jeg tror du har fat i noget der :-) Held og lykke

    SvarSlet
  2. Ja bortset fra det fru Kammerherrerinde :-)
    En god tanke for mig er at nogen har brug for at høre din historie på den ene eller den anden måde...
    Du kan måske fortælle den kreativt...
    Og så behøver du faktisk "kun" gøre to ting
    1)at sætte dig et realistisk mål
    2)finde/bestemme det næste skridt
    Nej tre ting: du er nødt til også at tro på det.
    Alt det tror jeg selv på og alligevel.. det enkle kan nogen gange være svært :-)
    God dag
    Lone H

    SvarSlet
  3. Set udefra ser det ud som om, du næres, glædes, motiveres og fyldes op af det at udtrykke sig kreativt. Kan du ikke finde et arbejde, hvor du får lov til at bruge disse helt særlige gaver, som du har?

    SvarSlet
  4. Iøvrigt er din suttekæde-keyhanger superlæksi!!! :-D

    SvarSlet
  5. Hejsa!
    Tusinde tak for de fine påskeæg,som du har sendt til mig i forbindelse med operation påskeleg :) De er super fine!!

    SvarSlet
  6. Årh ja... tumler lidt med det samme, desværre.
    Heldigvis ikke i samme grad, men det får da tankerne igang... ikke sandt...
    Jeg tror helt sikkert du finder din "hylde" igen,
    og dem som ikke kan bruge det du har... ja de er jo ganske simpelt ikke værd at samle på... !

    SvarSlet
  7. Jeg øver mig rigtig meget i at mærke efter hvad jeg overkomme, Lene.
    Det er dundrende svært når det kommer til de sjove opgaver og udfordringer, der meget nemt kan sætte blus på et kæmpebål:)

    Hele tre ting - det går virkelig ikke Lone;)
    Det er de små skridt og det enkle der er så filans svært.
    Jeg får lidt vatarm, bliver bange for at der er døre på klem, som jeg overser eller slet ikke får øje på.
    At jeg ikke kan se skovern for bare træer.
    Tusind tak for køreplanen - det er rigtig godt for mig at få nogle pejlepunkter.

    Det der handlingslammer mig lidt Erika, er at jeg tror man selv skal opfinde eller definere den slags job, og det føler jeg mig ikke helt robust nok til endnu.

    Velbekomme Sarah. Dejligt at æggene vakte glæde:)

    Balancegangen mellem at passe
    på sig selv og ikke blive pylret er skisme svær Jani.
    Men der øves, vist nok for resten af livet.
    Det er vist præmissen for at have overforbrugt sig selv.

    SvarSlet
  8. Sommetider gør man jo faktisk mere aktivt ved sine problemer og spekulationer end man selv er bevidst om..., også selvom det nemt kan føles som om man famler lidt i blinde. Jeg er 100% sikker på at alle dine kreative sysler, f.eks., er med til at bære dig derhen hvor du skal.
    Desværre kan vi ikke tidsbestemme eller bestille/planlægge de der lykkestunder hvor vi pludselig opdager at noget sker og opløser al tvivl. Pludselig er du der bare. Og - uden i øvrigt at kende dig rigtig, rigtig godt - tror jeg bare at du er godt på vej!

    SvarSlet
  9. Regler og rammer omkring sygedagpenge, aktivering m.m. gør hvad de kan for at forcere tumlerierne med hvad jeg skal lave "når jeg bliver stor" Eva.
    På de gode dage er jeg frisk på at kaste mig ud i "se hvad der kommer", på de knap så gode dage trænger jeg til læhegn og stødpuder.
    Men lige pludselig triller jeg ind på min hylde, jeg ved det.....og det meste af tiden tror jeg også på det;))

    SvarSlet