lørdag den 9. april 2011

På en solskinsdag

Sidste års sommer rives ud af bedene
mens den nye sommer pipler frem

Roserne har været ved frisør
nu har de bestilt takeaway
i form af et skud gødning.
Om lidt drejer solen om til dem
og lover varme og lys resten af eftermiddagen
.
Blogbestyrerinden hun har ligget på græsplænen og indhaleret violduft

Fyldt øjet med den blåeste himmel
ørerne med fuglefløjt og meget smuk guitarspil fra en have bagved.

Solsortemor har indrettet sig komfortabelt i det gamle fuglehus
med reden i den gamle zinkskål.

Der er fyldt hynder og vattæpper i havebænken
Sol slikkes
garn hækles
kaffe slubres
havde jeg haft en kage
havde jeg guffet den lige med det vuns

Oliventræs-familien er blevet sparket ud af garagen.
Vinterlejemålet er forbi,
nu skal der udendørstrænes i den lune gård.

5 kommentarer:

  1. Smilet klistrer næsten fast på ansigtet over al denne piblen....

    God lørdag.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Hvor ser det dejligt ud og jeg er helt misundelig (på den gode måde).

    Og dine gummistøvler kan jeg godt forstå du glæder dig til - dem bliver man glad af at se på.

    SvarSlet
  3. Det lover vel nok godt for udelivet på din matrikel;-) og de små violer dufter fantastisk.
    Fungerer det godt med roser i potter? Det kunne jeg godt tænke mig nemlig, troede bare de skulle i jorden.
    Fantastisk forårssøndag
    Lone H

    SvarSlet
  4. Lyder som en helt i gennem perfekt dag ;0)

    SvarSlet
  5. Det er skønt Kirsten.
    Nye ting pipler frem hver dag.

    Det ER dejligt Dorit.
    Du har heldigvis masser af forårstegn tilgode dernede under sneen.
    Jeg sender gummirøjserne et forgabt blik, mens jeg nyder solstrålerne:)

    Roser i potter fungerer fint her.
    Store potter, gødning, vandning og kærlige ord avler smukke og duftende roser på terrassen - prøv det Lone:))

    Det var en dejlig dag Merete.

    SvarSlet