lørdag den 2. april 2011

Så er vi flyvende





Flyveren er en yngstemand har bygget sammen med bedstefar for mange forår siden.
Den kom frem i lyset
da jeg kæmpede mig en smal sti gennem garagen.
På min vej mødte jeg også,
2 sække med julegavepapir
1 telt som knægten lånte til gymnasie-rustur i august
en havegrill med kul i
2 bamser
2 oliventræer
og for en mindre formue tomme flasker.
Med forsigtighed fik jeg filtret rive og kultivator ud
og kom helskindet ud i solskinnet igen.
Rydde op i garagen,
det kan vi gøre på en gråvejrsdag.
Jeg frisere og gør fint i staudebedet.
Forsigtigt, for de fleste af stauderne har kun stukket små bitte skud op.
Når lammestegen inde i ovnen er mør,
tror jeg også mine rygstykker er møre til en sofa.
God rigtig dejlig lørdag aften

4 kommentarer:

  1. Her skal vi have biksemad af gårsdagens culottesteg.

    Pas på, garageoprydning har det med at vokse i omfang.

    God aften.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Lyder som en rigtig dejlig lørdag og du har sikkert sovet skønt. Jeg brugte dagen på frokost til søn og svigerdatter, en spadseretur med Solveig i barnevognen, lidt hæklerier og TV kig. God Uge.

    SvarSlet
  3. Så er jeg opdateret igen med det hele.
    Håber din krop i dag er fit for fight efter gårdagens arbejde.
    Rigtig god søndag til dig og dine:-)

    SvarSlet
  4. Garageoprydning kan fylde en hel gård og et par trailerfulde Kirsten.

    En lørdag med lutter skønne ting Miss.Møllebo. Det lyder dejligt.
    Solen har skinnet så dejligt på den første spæde start af ugen.

    Jeg har været usædvanlig fornuftig og tager det i små bidder, så arbejdet nydes og kroppen kan følge med Laila.
    Har lige nuppet en halv time her efter aftensmaden til akkompagnement af det skønneste fuglekvidder.

    SvarSlet