tirsdag den 13. september 2011

Hanne kalder hækle-hotline



Min superseje hæklelærling Victoria 
har udfordret mig.
Forleden sendte hun mig det øverste foto,
og spurgte ind til om jeg troede det ville være for svært at hækle for hende.
Tjaaaaaa umiddelbart anede jeg ikke hvordan det skulle gribes an.
Var lidt i tvivl om det var hæklet eller strikket.
Men vupti, så sidder jeg i søndags og bladrer i den ene Hanne´s fine gamle hækle-strikkebog
og der har vi da "Møllen".
I dag er den blevet testhæklet og umiddelbart synes jeg det ser lovende ud.
Mon ikke udfordringen går ud på at frembringe x-antal "møller" og sy dem sammen?
Eller er det hæklet i et stykke?
Er der hæklehajer ude i Blogland der kan hjælpe mig gennem udfordringen med æren i behold?

Update.
Nina var så sød at henvise til Sidsels opskrift .
Hvis du har fået lyst til at forsøge dig, finder du den her

5 kommentarer:

  1. Jeg er ret sikker på jeg har set noget lignende ovre hos Sidsel På Krogen engang. Men jo - jeg giver dig helt ret i at det ligner en flok sammensyede møllehjul.

    SvarSlet
  2. Tusind tak Nina.
    Så er den nød knækket. Jubiiiii......
    Send mig en mail med din adresse, så får du en lille godte, som tak for hjælpen:)))

    SvarSlet
  3. Du fandt selvfølgelig opskriften også under gratis opskrifter dec 2007.?(På krogen)

    Øv jeg var ikke den hurtigste,elsker sådanne udfordringer..
    Held og lykke med din udfordring.
    Holder meget af at læse med her.

    SvarSlet
  4. Du skal da ikke snydes Lise.
    Hvis jeg får din adresse er der også en godte på vej til dig:)))

    SvarSlet
  5. Jo man syr dem sammen - og kun i fm. :-)

    Mvh Sidsel

    SvarSlet