onsdag den 22. december 2010

Forberedelser, fornøjelser, forventninger, frejdighed og ferie


Julegaverne er pakket ind i fint papir og silkebånd.
Endnu 2 gaver mangler lige den sidste færdiggørelse, men om lidt ligger de også i bunken.
Jeg føler mig helt vildt tjekket.
Næsten alle de år jeg kan huske tilbage på,
har jeg siddet og hamret i symaskinen til langt ud på natten lillejuleaften.
Her har man så flere dage (2) før juleaften hele gavebunken liggende klar.



Jullen og jeg har forbarmet os over Danmarks grimmeste juletræ.
Det skal ikke ligge der ude i kulden og fryse.
Fordelingen af grene er helt hen i hegnet,
og da vi kom hjem med det, opdagede vi at topgrenen er knækket.
Der må altså en lidt alternativ stjerneføring til.

Yngstemand og jeg har hentet julens proviant hjem i formiddag.
Vi var ikke de eneste der havde fået den ide.
Men nu hvor raidet er overstået kan vi jo godt være kække og nyde at vi ikke skal på flere butikstogter.


Hele eftermiddagen er der hygget igennem med min bonussøn og hans familie.
Jeg har bagt stakkevis af vafler,
de blev guffet ligeså hurtigt som jeg kunne vippe dem ud af vaffeljernet.
Der blev udvekslet og udpakket gaver
Snakket, grinet, krammet og  niflet julegodter så de små maver vist ikke blev levnet megen plads til sund og nærende aftensmad.
Anton og Kasper præsterede et imponerende teamwork og bankede en en meget veludstyret lego-politistyrke sammen.



Marie har dekoreret det flotte julelys.
Det havde lige præcis den længde sådan en festlig og fornøjelig juleeftermiddagsfest varede.


Rundt omkring står hvide hyacinter
Jeg hepper lidt på dem
Vil rigtig gerne have dem til at springe ud
så deres hvide skørter kan pynte på julebordet.


4 kommentarer:

  1. Jeg tjekkede lige din indkøbsseddel om der var noget, jeg havde glemt...,- det var der vist ikke (det skulle lige være karse).

    Det er dejligt, når julefreden lige sænker sig lidt.

    SvarSlet
  2. Hvor er det godt at laese, at du har styr paa tingene. Du maa nemlig ikke stresse:-)
    Og saa er det bare saa hyggeligt at kikke ind i dine omgivelser. Rigtig god lillejuleaftensdag til dig og dine:-)

    SvarSlet
  3. Godt du har skrevet en indkøbsseddel...så bruger jeg bare den, så er jeg selv fri for det... Godt at være tjekket med gaver og det hele! Glædelig jul til dig og dine!

    SvarSlet
  4. Ingen jul uden karse - Eva:)

    Ingen stress og jag her Laila.
    Det hele foregår i adstadigt tempo og nydes mens det står på.

    Tusind tak Kirsten.
    Håber min indkøbsseddel passede til dine planer;)

    SvarSlet