tirsdag den 28. december 2010

Pileleg


Pilen er høstet i den smukke stjernepilemark ved Mariendal.

Bundtet og båret hjem til hulen.

Den har stået og pyntet i gården.


Nu pynter og dufter noget af pilen inde i den varme stue.
Fadet er en såkaldt fransk ostebund.
Jeg har fået fortalt at de bliver brugt til lagring af oste.
Osten ligger i et klæde mellem sådan 2 bunde og vendes så med jævne mellemrum.
Jeg tror ikke clementinerne er levnet megen lagringstid.
De smager fortryllende og guffes i rige mængder.
Der er stadig pil tilbage.
En pilefletbog er lånt med hjem.
Jeg har ambitioner om at flette en kurv,
om jeg har evnerne vil vise sig. 

2 kommentarer:

  1. Du kan da bare noget med dine hænder. Den er rigtig flot!

    SvarSlet
  2. De er bare så skønne de fade ;)
    Jeg er ikke i tvivl om du kan flette en kurv, du kan vist det meste med dine hænder.

    Yt.

    SvarSlet