søndag den 6. marts 2011

Hippiebaby i fløjl og uld.



Den lille retrillede trøje er færdig.
Den har fået navnet "Nulle".
"Nulle" har fået en tur i baljen.
Det gav lige præcis det let valkede udtryk jeg gerne ville have frem.
Den er strikket freestyle med Skelen til "Mini" hvad målene angår.
Garnet er højlandsuld fra Garn-udsalg.
2 tråde på pind 4.
Den ene tråd ensfarvet, den anden har jeg filtet sammen af flere forskellige farver i tilfældig rækkefølge og længde.
På hylden lå den stribede fløjl og matchede trøjen.
Der kan vist lige netop vrides et par små babybukser ud af den rest.

4 kommentarer:

  1. Hvor er den kær, Hanne, jeg elsker retriller.

    Og det med at lade en tråd være gennemgående og de andre skifte, ja det ved du jo, at jeg også ynder.

    Babystrik er godt.
    Ha en dejlig søndag aften, kære Hanne..

    SvarSlet
  2. Skøn trøje du har kreeret, jeg tror jeg vil lade mig inspirere og få brugt lidt forskellige rester i Højlandsgarn. Og det er da et fantastisk stykke fløjl du har fundet frem :-)

    SvarSlet
  3. Det opper begge dele, at du sætter bukser til i den lækre fløjl.

    SvarSlet
  4. Retriller er lidt kedeligt at strikke, men underskønt til babysmåtterier Anne.
    Jeg nyder i den grad at der er op til flere forårsbabyer på vej.

    Dejligt at kunne inspirere til restestrik Ditte.

    Opsidaisy Kirsten.

    SvarSlet