lørdag den 26. marts 2011

Nye og gamle lækkerier


Der blev ikke kun stanget over disken i går.
Jeg nåede lige en tur rundt i hallerne og fik guf med hjem i posen.
En Viggo til en baby
Mens mine fødder hvilede i den ene ende af sofaen i går aftes
blev der slået masker op og startet fine striber i den anden ende af divaneseren.



De skønneste knapper.
Pure plastik, fine og kniplingespinkle.
På originale papplader.
Fra "Den hvide butik" i Søndersø.
Jeg er ikke sikker på jeg nænner at pille dem af.
De ville være funkyfine at hænge op på væggen.


Søster min havde denne skønne uldne ting til mig.
Vist nok strikket af svoger Lars´s tante Hanne en gang for længe siden.
Udsat for en vaskemaskineulykke
fremstår den nu meget fast,
men ikke mindre smuk.
De små fine håndbroderede rosenknopper er nuhhhrrrr-fine.
Jeg havde en lignende kjole som 4-5 årig.
Den gang synes jeg ikke den var smuk.
Jeg synes den kradsede.
Nu skal den lyseblå skønhed hænges på en bøjle.
Hænges op i værkstedet.
Lige pludselig en dag
bliver den tryllet om til noget nyt lyseblå skønhed.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar